Hej!
Jag ska göra ett skivomslag åt ett band (Red Mint heter dom i fall ni ville veta ;) ) och dom har sagt hur dom vill ha det, men jag behöver en effekt som heter "old fasion" eller något liknande som gör att bilden ser ut osm omden är tagen med en gammal kamera, lite brunaktig. Jag vet att pluginnet finns men jagvet inte Vart det finns. Om någon vet så snälla hjälp mig!
Kolla på bifogad bild så får du se hur effekten ser ut.
Det går inte
jag ska göra på många bilder jag har inte tid att sitta
jag satt en hel dag och försökte få samma
det är nästan omöjligt
manmåste pilla på gamma o nivpåer o färger o allt
Hej! Jag tycker man kan göra som Tenglblad föreslår och sedan skapa/spela in en funktionsmakro. Då kan du sedan applicera den på alla bilder du vill förändra på likartat sätt genom att trycka på "play".
Actions palette på sv:
>>Funktionsmakron>>läs in makron
Den ber mig emellertid att öppna en bild och sedan köra makron fast att jag har en bild öppen... Kanske beror det p åatt jag kör Photoshop 6 i Classic?
Vad anser maestron Aleborg?
Hej!
I paletten "funktionsmakron" väljer du alternativet "läs in makron" och väljer sedan ut den makro som du laddat ner (med filändelsen *.atn). Har du inte paletten synlig så välj "visa funktionsmakron" i menyn fönster.
I min installation av Photoshop 6.0 lade jag den dessutom först i mappen Photoshop/Förinställningar/Photoshop funktionsmakron/
där de andra makron ligger, men der behövs inte egentligen.
ok, det går igenom en massa kommandon men det kommer mest upp felmeddelande om att det och detta kommandot inte finns tillgängligt just nu, exempelvis "airbrush" och liknande, varför? men då jag provade att ladda ner ett annat plugin så fungerade det utan några problem?
Jag testade makrot och det verkar som om det inte fungerar om man har svensk verision av Photoshop eftersom instruktionerna refererar till engelska "layer" istället för "lager". Jag fick det inte att funka -- skulle vara kul att höra av andra webForumiter om de får det att funka i svensk Pshop.
Dale: Tänk på att makro och insticksprogram (plugin) inte är samma sak.