webForumDet fria alternativet

Skolarbete...

Design & grafik

10 svar · 383 visningar · startad av Picklezz

Medlem sedan jan. 2002414 inlägg
Frågan#1

Vad tycks om denna "hemsida"

http://194.236.2.210/temp/netatonce.gif

Det är meningen att detta skall bli toppen till mitt examens arbete i webbdesign som går ut på att man skall göra om ett företags hemsida. Jag har valt netatonce.se och undrar nu vad ni tycker om mitt första utkast på logo (det ingår i uppgiften att överst på sidan visa en animerad reklam banner för valfri påhittad produkt...men detta gör jag senare...)

Någon som har förslag på ändringar/tillägg/eller andra förslag på resten av designen på sidan (har ännu inte börjat med resterande design...)

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Lite mer space mellan loggan och "Hem" skulle jag gilla... :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Instämmer med Del Pero...

Lite för trångt...

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

tja....jag håller med dom som talat tidigare. Dock lägger jag till att även bannern borde ha ett större avstånd från loggan.

Plus att jag tycker loggan är lite konstigt placerad i jämförelse med höjden på hela "toppen". tänk på att du måste bestämma dig för vissa linjer att utgå från. Nu verkar det som ett pussel på något sätt..

Det behövs mer jobb på denna tycker jag.

obs. min kritik == konstruktiv kritik :e

Hmm...

Jo men jag tänkte från början att ha linjen i mitten av netatonce texten...och sedan ha länkar nedanför...fick senare reda på att en reklam banner skulle vara placerad överst på sidan...

Någon som har ett förlag eller skulle kunna göra en "liten skiss" på hur det skulle kunna se ut...den enda regeln är att bannern skall vara överst på sidan sen kan jag placera allt hur jag vill....

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Försök få lite mera tydliga ramar; dock helst utan att använda feta borders ;)

men det funkar med att reklam bannern ligger över rubriken eller?
(är lite tveksam men tycker ändå det ser ok ut)

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

jo det funkar med banner över loggan. men det gäller att försöka avskärma loggan så att inte bannern blir det som framträder mest.

Man ska först se loggan och sedan kanske titta på bannern. Bannern ska verka vara utanför själva sammanhanget....

Medlem sedan mars 2002554 inlägg

...

Tycker jag med...

...och det är ju det som är meningen att göra en sida som är bättre än den...går däremot lite segt med läxorna eftersom jag har så mycket annat att göra men vi får väl se när jag har tid att göra mer...skall ju lämna in en färdig hemsida på måndag nästa vecka så...

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Rätt snygg.....jobba vidare med den!

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)