webForumDet fria alternativet

Små bilder...

Design & grafik

7 svar · 299 visningar · startad av skyman

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg
Frågan#1

Jag undrar om ni har nått tips på hur man kan göra små men fina bilder typ som smilisarna på denna sida.
Jag använder PSP men det brir inte alls bra.
Har även testat Microlangelo, vilket jag inte heller blir nöjd med...

Tips och trix? :)

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Jag rekommenderar Adobe Photoshop. Det kanske finns en utvärderingsversion att hämta på deras hemsida om du inte har programmet.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

PSP duger minst lika bra som photoshop så länge du inte ska hålla på med profisionell bildbehandling, det är ett aldeles utmärkt program som är sjukt underskattat. Du kan göra det mesta du kan göra i Adobe Photoshop med PSP.

Jovisst har jag inget att invända mot PSP, jag tycker det är mycket bra, men små bilder blir lätt suddiga... och man vill ju helst använda anti-alias.
Tack för visat intresse :)

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Antialias går väl att stänga av i både PSP och Photoshop?

Jag vill inte stänga av det men när man gör små bilder blir det suddigt om man använder anti-alias och otydligt om man inte använder det...
Ville ha nått skarpare program, ska kanske öka "resolution"...

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Alltså det blir ingen skillnad på suddighet i pshop och psp, det beror på hur du ställer in grejjerna ser du. Självklart blir det suddigt med antialiasing på småsaker, det lättaste är att stänga av antial. och rita den själv. Eller göra bilderna större och sen förminska, men det blir också lätt suddigt

Jag vet!
Jag ritar bilderna själv och scannar in dem - brir roligare så också :)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)