webForumDet fria alternativet

Pixelproblem

4 svar · 250 visningar · startad av Marcus

MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg

Jag håller på att bygga upp diverse pixelbyggnader men har stött på ett problem i Photoshop. Hur 17 gör jag för att kunna vrida på en linje utan att resultatet ska vara kantutjämnat?

GrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Du gör bilden till en gif-fil och sen kan du ändra hur mycket du vill ;)

Men riktigt pixelgrafik är där gör du inte linjer och så utan du gör dina pixlar förhand, pixel per pixel inga linjer att kopiera och klistra in, *fusk* ;)

------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande

Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

om du vill pixla nogrannt så är nog en av de enklaste metoderna att använda grund program som paint och sedan konvertera till önskat filformat i ett annat.

------------------
weeee!

MajaMedlem sedan mars 2000344 inlägg

Jo, så gör jag när jag ritar. Jag använder och gillar Paint just för att jag inte vill ha några "finesser", utan det ska vara lite som att rita med penna och papper.

~ Maja

MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg

Ok om ni vill rita punkt för punkt, men jag har fått lite större projekt på halsen. Det är precis som med webdesign. Det går att knacka koden för hand tills du ska göra stora projekt snabbt, då krävs det lite genvägar.

Just så är det i mitt fall med pixelgrafiken, jag måste ha ett par genvägar. Därför jobbar jag i Photoshop i lager. Jag har förritade linjer som jag kan klistra in ifall det blir lite långa streck ibland. Därför kan jag heller inte omvandla bilden till gif, pga lagerhanteringen.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)