När jag datorn "listar" psd-filer i utforskaren eller någon annan "Öppna"-dialogruta så listas de mycket långsamt. Alla andra filer radas upp mycket snabbt med när den kommer till en psd-fil så är det precis som om den kontrollerar något i den.
I Mac har man möjlighet att stänga av eller sätta på förhandsvisning när man öppnar filer i Photoshop. Detta gör att det går lite långsammare, så jag brukar stänga av funktionen.
Vet inte om det är samma sak i PC, men det är värt att kolla.
Långsam dator? PSD filer kan blir rätt stora vilket kan dra ner på sökningstiden. Mitt rekord ligger på 50 Meg än så länge på största PSD fil. Höhö... :) Nu försöker jag hålla nere antalet lager.
Det ligger faktist något i det "toha" säger, eftersom utforskaren inte förhandsgranskar eller för den delen bör bry sig om hur många lager eller hur stora filerna är är det mysko att det tar så lång tid att lista dessa. Det enda windows kollar när den sätter icon på de olika filtyperna bör ju vara ändelsen (.psd). Så att förklara det med att filerna är stora eller innehåller många lager duger inte, den måste faktist läsa något (ganska mycket tydligen), undrar bara vad....