Nej, detta är ett bearbetat fotografi av en snygg modell, inget speciellt tycker jag... han har raderat lite av huvudet, använt några filter för att fixa delar av bilden så att det ser "tecknat" ut... vad är det som är speciellt med denna bild (förutom storleken 600k)?
Kan vi inte göra så att vi anger storleken på bilden som vi länkar till då 600K är en plåga för en rastlös modemanvändare att sitta och vänta på. Även bilder på 200K tar på vissa servers alldeles för lång tid.
Jag kan ju i och för sig aldrig vara helt säker. Jag orkade inte leta efter textförklaring då sidan tog förbenat lång tid att ladda hem. Och är det så att det inte är en fotoförlaga så är han tekniskt högt driven.
Men till vilken nytta i så fall? Då han kan göra detta med fotohjälp så finns det ju ingen anledning mer än för sitt eget höga nöjes skull att göra en sådan bild som denna.
Bilden är inget mer än en bild på en snygg tjej än så länge.
Du har rätt Sten. Jag kan ibland uttala mig tvärsäkert om något, men samtidigt har jag en förmåga att ibland kunna ändra mig tvärt... :)
vilket både kan vara till fördel men ibland väldigt förvirrande.
Om jag tar det en gång till så...
Jag tror fortfarande han han en fotoförlaga (i varje fall för ansiktet. Om inte så förstår jag inte varför, då det ändå tydligen är detta resultat han vill framnå.
Det som skulle kunna vara tecknat är möjligtvis juvelen och den där konstiga saken i håret...
I stort sett hela bilden är skapad i Bryce 3D förutom den oskarpa mannen i förgrunden (ett foto) och flygplanet i luften som är en dxf-modell av ett ryskt MIG-plan. Därefter är den färgkorrigerad och förändrad med några filtereffekter i Photoshop. Och sedan text i Illustrator.
Då är det alltså inte bara jag som har problem med att uttrycka mig ;)
I ett försök att få reda på lite fakta om bilden har jag mailat killen och frågat honom hur bilden är gjord. Vi får se om han gitter svara.
Annars håller jag helt med dig om att blanda olika möjligheter som nu står till buds (helfräck bild du visar upp, tummen upp på den :) ). I samma ämne så tror jag det sitter en hel del människor och jobbar för att se just hur långt man kan nå i försöket att efterlikna ett foto. Det har nog blivit en grej i sig tror jag.
/sten
293 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2