Sag har en markering, sen vill jag ha en rund cirkelmarkering som ska passa in bra med den andra markeringen. Hur gör man nu igen för att kunna flytta cirkelmarkeringen men låta den gamla markeringen va kvar på sin plats?
Öh, håller man ner mellanslag så får man bara fram handen för att flytta sig omkring i bilden, inte flytta några objekt.
Jag har inget minne av att man kan flytta en andra markering, måste nog läsa igenom Photoshop 6 bibeln innan jag törs svara säkert, men det jag gör när jag har två olika former är att göra två lager, fylla den första markeringen (färgen är egalt i detta fall), avmarkera, sen göra en ny markering på ett nytt lager och fylla den, sen placera objekten på rätt plats, sen i lagerpaletten hålla ner cmd eller ctrl-tangenten (cmd för mac, ctrl för pc) och klicka i de båda lagren (håll ner shift-tangenten för att markera båda) sen göra ett nytt lager med de gemensamma markeringarna.
Det låter värre när jag förklarar än hur det är i verkligheten.
Eller så kan man göra en rektangel och sen ett nytt lager med en cirkel i ett nytt lager, placera dem som man vill att det ska vara och sen bara slå ihop lagren.