Jag tycker först och främst att nummer 1 är snyggast, men det var kanske inte det du ville veta. ;)
Hur fungerar den i stort format? Har du kollat det? Så att den inte blir helt jättekonstig då menar jag. :)
27 svar · 844 visningar · startad av Tengblad
Jag tycker först och främst att nummer 1 är snyggast, men det var kanske inte det du ville veta. ;)
Hur fungerar den i stort format? Har du kollat det? Så att den inte blir helt jättekonstig då menar jag. :)
Jag håller på med en storvariant av dom båda nu. Jag gör dom dock lite anorlunda då fast ändå liknande :e
Lägger upp dom så snart dom är klara :D
Den första har ingen attityd. Kan bara placeras horisontalt.
Den andra gillar jag, kan man få se den med delbilderna inskrivna i tre cirklar ramar typ?
Helt klart ettan :)
Jag tycker båda var hyfsade. Ettan känns rätt, fast det känns lite som det står "nu" istället för "nd", typsnittet är kanske inte idealiskt. Tvåans typsnitt var lite tydligare, men den känns inte lika samlad som ettan.
Den andra gillar jag, kan man få se den med delbilderna inskrivna i tre cirklar ramar typ?
Nu hänger jag inte riktigt med :q
Jag gillade den personligt goa logo_test2.gif bäst. *kollar igen* ser nu att den länken hette Logo1. :r
Den platta logon var för ointressant för att jag skulle lägga märke till vad den hette.
Funderade lite på den goa loggan. Uttrycket med pilen påminner lite om den gamla pekande handen, helt ok. Men det fattas balans i loggans utbredning. Kanske en separat "inramning" kan få isär nd utan att de tappar kontakten. Samtidigt för att inte ordbildmässigt associeras till cream pga den mjuka formen och hopskrivningen av ordnamnet under skulle pilen, n och d kunna skrivas in i några tunna regelbundet sammanhörande form/former. Typ. Om det går att hitta nåt som stöttar associationer till det loggan ska stå för.
Om ytan/formen band ihop delarna skulle loggan kunna formeras även lodrätt utan att tappa uttryck.
Mvh
Erik Johanson
Tack joser för dina förslag........*tar till sig* :D
Logo 2 är klart bättre!
Det blir nog Logo2 som jag kommer att använda mig av med vissa modefieringar. Lägger upp dom nya verisionerna när dom är klara :D
Nu ser jag att Logo2 pekar på en skön fåtölj med ett soffbord framför. :birp :bire :birp
hehe :e
Jag tycker nog att båda är bra på sitt sätt. Själva ND gör sig tuffast på förslag 1. Kanske skulle ha det större och skippa pilen som jag inte kan förstå vad den skall ha med nordliga drömmar att göra.
Pilen var iofrs ganska så hype. Men gör den någon nytta?
.Errr
Den gör ingen nytta men det känns tråkigt med bara text :D
Nu har jag testat yttligare en variant.......jag kan inte bestämma mig och tycker inte att nån blir riktigt bra.
den va snyggare ;)
Både e snygga men i den första ser det mer ut som 2st Logos, den andra ser mer ut som en enda logga, så den skulle jag välja!
Men den du har på sidan just nu tycker jag är ännu snyggare!
skulle precis säga detsamma som erciz...
Iofs, men den första har mera dröm över sig. Den sista är så konkret, men det kan ju drömmar bli!