Det där med webbsäkra färger, gäller det fortfarande? De är ju så förbaskat tråkiga och skarpa. T.ex. ser jag att de inte används här på webforum! Det är väl inte många som idag sitter med gamla skärmar, gamla webbläsare m.m. Inte i Sverige i alla fall. Men det kanske inte funkar med icke webbsäkra färger i MAC- och Unix-system heller? Frågan är i så fall hur många som använder detta (vad det gäller MAC - en massa folk i tryckeribranschen förstås...) Skulle vara intresant att höra lite synpunkter på det här.
webbsäkra färger är som jag har förstått det färger som syns lika på Mac och PC (dom har olika färgsystem).
Jag kan ifs ha förstått det hela fel =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Webbsäkra färger gäller nog mest de som har bildskärmar som bara kan visa 256 färger (varav 215 eller så är gemensamma för Mac och PC). Det flesta har väl minst tusentals färger numera (själv har jag miljoner) så jag tror inte problemet är lika stort längre. Själv har jag slutat lalla med webbsäkra färger, de som besöker mina sidor har lite högre krav på sina datorer.
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849