Nån som vet nått bra gratis program för att jobba lite enkelt med bilder.
Det gäller min jobb dator. Dom vill inte ge mig Photoshop (den har jag crackad hemma :) och dom grinar illa över 30 dagars shareware krångel.
Lite tips.
Gimp på win32 sög.
------------------
¬ peterbe.com¬
Vill dom inte betala för programet kan dom inte heller räkna med att det blir kvalitet på bilderna...
Bara att säga till dom!! :h
Jag blir ganska irriterad på sådana företag som är så snåla.. :x
Om det nu är ett företag, men det låter så i ditt inlägg...
------------------
Det är lättare att leva ett rikt liv som ung, när man vet att det väntar ett som gammal
E-post
Ja, det är ett företag. Ett franskt företag. Det är ordning och reda på allt.
Grejen är att jag bara vill ta lite skärmdumpar och spara ner dom som giffar. Istället får jag nu skyffla runt 3 Mb Paint Bitmappar :(
ICQ är förbjudet så det står härliga till. Installerar man nått litet oskyldigt program (trots många års erfarenhet som dator användare) får man blickar som kan döda i en vecka.
Till och med när man vill bränna en CD med nånting nerladdat måste dom analyser det man vill bränna i en jävla byråkratisk ordning så att man inte snor hem nått av deras program vara.
Nä, tacka vet jag oordningen och telefonbyråkratin i gamla London.
------------------
¬ peterbe.com¬
...hade ju i och för sig hoppas på lite personliga tips och råd.
Internet är aldrig särskilt bra på sånt för det finns så mycket att välja mellan.
jag kan t.ex. varm rekommendera http://www.irfanview.com/ som bild (porr internet cache) bläddrare.
------------------
¬ peterbe.com¬