Jag har sökt i forumet och hittat en liknande fråga, men tyvärr inte hittat något svar...
Jag har gjort en bild med genomskinlig bakgrund i Photoshop enligt de tips jag hittade här (välja samma bakgrundsfärg på bilden som på webbsidan, dölja bakgrundsfärgen, spara för webben och markera genomskinlighet). Det går jättebra tills jag tittar på bilden i Explorer. Då "försvinner" färgerna i bilden och jag måste föra musen över den för att få tillbaka färgerna. I Netscape syns bilden som den ska.
Någon som har ett bra tips? :)
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)
Bakgrundsfärgen på sidan är 660000, på knappen är det 330000 och på texten FFCC33. Om jag sätter vit bakgrundsfärg på sidan blir det inte några problem, men när jag sätter en färg lyser den igenom texten.
När knapparna är kodade som länkar behöver jag bara föra muspekaren över dem för att färgen ska komma tillbaka. Skumt!
Jag har märkt det här på andra sidor också, och på andra datorer i Explorer. Färgerna försvinner ibland när det är genomskinlig bakgrund på bilder. För det mesta uppstår det när man använder Explorers bakåt- och framåtknappar och kan rättas till genom att uppdatera sidan.
Men... jag ger upp och låter knapparna ha bakgrundsfärg istället.
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25