Scannar in en bild i gråskala, spar bilden. Klistrar in den i ett word dokument och skriver ut dokumentet och bilden blir i färg.... :q
Öppnar bilden i Photoshop, gör om bilden i PS till gråskala, spar bilden, klistrar in den i ett worddokument och bilden skrivs ut i färg.
Hur skall man göra om man vill scanna in en färgbild och skriva ut den i svart/vitt... ??
Lägger Word till färger eller?
Testa att montera in bilden istället för att klistra in den.
/me gillar inte Word. Du kan ju testa Staroffice. Har inte testat det särskilt mycket, men jag kan inte tänka mig att det är sämre än Word. ;)
Bäst är helt klart Quark (fast dyrt), men Indesign är också bra!
Menar du kanske att Word använder färgpatronen istället för att använda den svarta?
Du skulle ju kunna testa att ställa in så att skrivaren skriver ut svartvit. Fast du kanske har andra bilder/texter som är i färg på sidan?
Nja...inte vet jag om word lägger till färger. Testade att skriva ut direkt från PShop och då blev det i färg också.
Visst kan man kanske gå in i egenskaper för skrivaren och ändra så att den skriver ut i svart/vitt men jag tycker att det verkar lite onödigt.
Har jag en bild i svart/vitt och skriver ut den så tycker jag att utskriften borde bli i svart/vitt automatiskt.
Om du inte anger annat kommer Inkjetskrivaren att skriva ut bilden med att använda alla färger för att få finare toner. Tycker du det är slöseri med bläck och vill att skrivaren ska skriva ut bara med den svarta bläckpatronen måste du ange detta i dina utskriftsinställningar.
------------------
/Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Det är det jag tycker är lite konstigt.
Om jag har scannat in den i s/v och även angett det i grafikprogrammet så tycker man att utskriften borde bli i s/v.
Om nu detta inte funkar så blir det stora problem om man har både s/v bilder och färg bilder i sin utskrift.