Har bara goda erfarenheter av det programmet!
KALAS!
------------------
/JAreMANNEN
m_jarestad@mail.bip.net
7 svar · 492 visningar · startad av Musashi
Är det någon som ar några erfarenheter av Fireworks 3? Bra eller dåligt?
------------------
Fredrik
Har bara goda erfarenheter av det programmet!
KALAS!
------------------
/JAreMANNEN
m_jarestad@mail.bip.net
Helt ok, men jag får felmeddelanden efter en stund så jag kommer inte uppgradera från version 2
------------------
[McD - Burgers for the people!]
Om du inte besöker min sida, så får du en snigel i ögat!
Jag är nämligen nybörjare och tänkte lära mig göra lite grafik, men man vill ju inte satsa på fel program (jag har inte tålamod att lära mig mer än ett...)
Ett alternativ är väl annars PS o Illustrator men då måste man lära sig två miljöer och sedan hoppa mellan dessa. Verkar jobbigt...
------------------
Fredrik
Ska du lära dig grafik och har tillgång till Photoshop så tycker jag det är ett bättre alternativ än Fireworks. Till Photoshop får du även till Imageready som även det är lättarbetat program där du kan skapa schyssta banners m.m.
Miljön i de olika programmen är relativt lika, de är uppbyggda på samma sätt men sen skiljer sig givetvis en del funktioner.
Photoshop, Illustrator, Imageready rockar!! Det var det jag ville säga...
------------------
/Sandman
Är det nån som kan berätta vad man kan göra med fireworks 3? Jag har "testat" det men fattar noll!
------------------
Alpha II
[Ahhhaaa]
Jag brukar använda fw3 till knappar, du kan få med over, up, down. Annars kan du väl göra i precis vad du vill men det finns inga speciella plugin som till ex photoshop.
Har du DreamWeaver3 så har dom ett speciellt förhållande till varandra. I DW3 sätter storlek och färg mm på en knapp och sedan tillverkas den i FW och sätter in en färdig knapp iditt dokument, det är rätt smidig. Commandot heter förövrigt Button-O-Matic och finns att ladda hem hos macromedia.
------------------
JaktJanne
"Vi är resultatet av vad vi tänker."
- Buddha