webForumDet fria alternativet

Strul med färghanteringen i Illustrator - hjäääälp!

Design & grafik

2 svar · 237 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Hur fanken tar man reda på vilken Pantoneskala man jobbar med i Illustrator 9 för Windows?

Jag trodde i min enfald att det var som i Photoshop - bara att klicka på färgrutan under alla verktyg till vänster, klicka på Custom i färgväljarrutan och sen ha alla skalor på ett bräde, men det var det ju inte!

Fick lite tips av vissler på #webforum att i Fönstermenyn skulle det finnas Swatch libraries eller liknande, men det strular där.
Formatbibliotek, Penselbibliotek och Bibliotek för färgrutor hittade jag i Fönstermenyn, men däremot stod det "Inga bibliotek hittades" och sen "Annat bibliotek..." där en Öppna-ruta ploppade upp som inte hittar några vettiga filer.

Saken är den att hjälpfilen har ballat ur (ska ta Helpdesk i örat på tisdag) och detta måste fixas så fort som möjligt, eftersom det är tryck på 100 000 muggar jag sitter och gör... ;)

Nån som har nån idé om vad det är som strular eller (ännu bättre) vet vad det är eller (bäst) har de filer som saknas och kan skicka dem till mig så jag kan sitta här i helgen och fixa det eftersom jag är i Sthlm på måndag?
Det här börjar kännas lätt panikartat... :l

------------------
Pengar är inte allt - säger de som har

Medlem sedan juli 200183 inlägg

Har samma problem, så om någon har en lösning på det vore det guld!
Jag löser nu problemet genom att använda samma cmyk som i PS men det är ju lite bökigt...

Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

Jag vet inte om dem är kompatibla! Men jag har färgkartorna till Illustrator 10 om det kan vara till någon hjälp? "1,33mb"

------------------
Mvh
Hall

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)