Så fick man en version av photoshop 4 att leka med. Har iofs 5:an, men inte som installationsprogram så den fungerar inge bra i nt-miljö (däremot i w98). Nu till saken:
Jag fick som sagt en installationsfil med ps4. Allt var frid och fröjd tills jag startade om maskinen (w2k). Blåskärmarnas afton! Klok som man är, så avinstallerade jag illa kvickt och trubblena är nu borta. Nu till frågan:
Finns det nån patch eller uppdatering att hämta nånstans som kan hjälpa? Är detta ett känt problem? Eller får jag nöja mig med fireworks tills nån snäll och rik person ger mig 5 eller 6:an i inst.format?
Öh, har du kollat på Adobes hemsida, de brukar ha lite uppdateringar här och där för sina program. Då Windows verkar ha fler versioner än vissa byter underkläder så tar jag inte det för otroligt.... fast å andra sidan, om du äger licensen för 4:an så kan du säkert uppgradera relativt billigt till en version som funkar på din PC.
------------------
/Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Petra... nja jag ÄGER inte licensen (låntestar), men väl mina underkläder :)
Ska kolla in adobe's site, men är det troligt att de har bugfixar till så ålderdomliga program som ps4 åtkomligt för gemene man? Ska kolla.... NU!
Erik Juhlin...
Jo, faktiskt. Har hänt två ggr för mig. Dels nyss med ps4, men även på en engelsk beta av w2k ihop med Easy CD Creator 3.5. I övrigt inga problem.
Nu hittade jag en patch på den amerikanska adobe siten för ps4. Men de hade endast för den engelska versionen eller den japanska :l . Jag har den svenska... frågan är ju även om det är rätt väg för problemet eller om w2k har nån egen lösning... hmm... ska kolla på det andra omvända robinhood ideologi företagets site...
Det går utmärkt att köra en icke-installerad version av ps5 på en annan dator. Bara kopiera de DLL-er som saknas till PROGRAMKATALOGEN.. (ps säger vilka som saknas om du försöker starta det) förstår inte varför Adobe vill ha dem i systemkatalogen - j-a klantar ;)
/Weyland
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849