Paintbucket har inte försvunnit, den har gått ihop med gradientknappen. Det har kommit lite nya knappar i 6.0 och därför har vissa knappar slagits ihop.
------------------
/Andreas
13 svar · 427 visningar · startad av Tengblad
Jag har precis installerat PS6 och jag blev lite fundersam.....var har "paint bucket tool" tagit vägen?? Jag har tittat i manualen men förstår inte vad som e fel?? Har jag gjort något tokigt eller ska det vara så?
------------------
[TeNgBlAd.com]
"Det är inte lätt när det är svårt, men skönt när det går"
Paintbucket har inte försvunnit, den har gått ihop med gradientknappen. Det har kommit lite nya knappar i 6.0 och därför har vissa knappar slagits ihop.
------------------
/Andreas
OT:
Är det värt pengarna att uppgradera från 5.0 till 6.0 :q
------------------
MVH
/C
"Ibland tror jag att det säkraste bevis för att intelliganta varelser existerar någonstans i universum är att inga av dem försökt kontakta oss"
Kalle & Hobbe
Det tycker jag, eftersom jag håller på rätt mycket med grafisk form och Photoshop är ett vikitgt verktyg för mig. Det kommer alltid nya finesser som man saknat i föregående version.
Men visst...man klarar sig hur bra som helst med 5.0 o 5.5 också men har man en slant över så tycker jag i alla fall att det kan vara värt pengarna.
------------------
/Andreas
Det absolut bästa med sexan är att inställningarna för de olika verktygen, känslighet osv, hamnat längst upp under menyerna - att de inte gjort det tidigare! :)
Dessutom har texthanteringen förbättrats oerhört - borta är dialogrutan, nu skriver man på bilden direkt med lite möjligheter att förändra texten a la Wordart.
------------------
To be or not to be - that's not a question!
kan mycket väl bero på nåtgot annat men mitt intryck är att ps6 kräver grymmt mer datorkraft än ps5...
Dessutom har texthanteringen förbättrats oerhört - borta är dialogrutan, nu
skriver man på bilden direkt med lite möjligheter att förändra texten a la Wordart.
Ungefär som i ImageReady som följer med Photoshop 5.5 då?
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Jag har inte haft råd att uppgradera till 6:an ännu... har spenderat pengarna på min digitalkamera istället. :)
En fråga för er som har Mac och kör Photoshop: Har de äntligen fixat "Öppna"-menyn så man kan öppna flera bilder samtidigt som det är i ImageReady 2.0?
Hoppas det, för det är SÅ irriterande när man jobbar med 40-50 bilder att bara kunna öppna en i taget innifrån programmet.
------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Lite kul/konstigt med Photoshop när dom går från 3.0 , 4.0, 5.0, 5.5, 6.0
på så kort tid och det faktiskt inte är så stora skillnader versionerna mellan som man kankse kunde förvänta sig då de hela tiden ökar med ett _helt_ versionnummer.
Vad vill dom egentligen uppnå, nummer 12 till sommaren eller? Det skulle dom säkert klara i den här farten.
Hade tidigare photoshop 4. Har nu uppgraderat till 6.0. Nu undrar jag hur man gör när man scannar. Innan gick jag in under arkiv>hämta in>vistascan. Nu finns inget sådant alternativ under hämta in. Vad göra?
Hej Qwerty och välkommen till wF! :)
Jo, du måste ha tillägget (plug-in) från din scanner i "Läs in/Exportera" mappen i Photoshops mapp. Så om du har kvar din gamla version av Photoshop så flytta bara den filen till den nya versionen av Photoshop. Eller ännu bättre, ladda ner nya plug-ins från tillverkaren av scannern. Det kan ju hända att de uppdaterat med tanke på version 6.0 eller på grund av förbättringar.
------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Kan man lätt fortsätta med sexan om man tidigare hållit på med femman? Jag tycker nämligen att jag börjar få lite kläm på just femman och skulle vilja ha nåt liknande.
Är alltså PS6 mer som en uppdatering av PS5, eller är det ett nytt program?
5.5 duger utmärkt om du inte skriver mkt med textverktyget ;)
..6:an är enormt seg.. Adobe gör typ ALLT fel och utvecklar bara större, långsammare och mer krävande program med varje revision.. jäkla skitstrategi egentligen.. tacka vet jag Newtek..
För att summera så kan jag väl påstå att 6:an innehåller en del smarta finesser (men varför i h-e är menyraden högst upp dubbelt så tjock som den behöver vara? Kan inte Adobe studera lite gränssnittsdesign vetja?) och om du har pengarna är den väl värd uppgraderingen FÖRUTSATT att du har datorprestanda över när du kör 5.x..
/Weyland - blandade känslor om 6:an.. den tar typ nästan 2ggr så lång tid att starta upp till exempel :/