Jag behöver tips på ett program som man kan konvertera photoshopbilder till wmf (windows meta file tror jag det står för). Någon som vet något trevligt program för ändamålet? Priset är inte så jätteviktigt då behovet är stort!
När jag ändå håller på att fråga, vilket bildformat kan man använda för att få logotyper och liknande att se bra ut i pdf-dokument som skrivs ut från word? Har testat ett otal men bara wmf har funkat hitills...
Tif går bra för min del med, men kvalitén i pdf-dokumentet blir hemsk tyvärr, vad jag vet har jag installerat allt som går att installera i word, dvs alla tillgängliga tillägg.
Mac har ju en massa trevliga grafikprogram, bland annat ett Shareware som heter GraphicConverter. Det borde ju rimligen finnas något liknande för Windows. GC kan konvertera från ett 60-tal olika format och konvertera till ungefär 30.
Hur blir det med .bmp då?
------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!
tyvärr samma sak med bmp, får ta och leta igen efter en bra konverterare. I annat fall får jag väl ta och konvertera allt på en mac och komma runt problemet på det sättet, lite struligt bara då jag inte har en fungerande mac med internetanslutning hemma, men det skall väl gå att ladda ner programmet och bränna en skiva och sedan installera det på min gamla slöa macburk. Under förutsättning att jag inte hittar något käckt program då...
------------------
------------------- What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle