Njae, det tror jag tyvärr inte. Men det finns ju programvaror som visar de olika typsnitten som listor. Dessa kunde man ju ta en skärmbild av eller nåt liknande för att sedan konvertera till överskådliga gif-bilder.
Annars får du väl göra på det gamla goda sättet, knappa in alfabetet och gör en bild i typ Photoshop på varje font och spara som gif.
Själv gav jag upp att sortera mina typsnitt som jag har i min dator. Nu går jag på känsla.
Fråga: vad är det för typsnitt du gjort??? Är lite nyfiken för jag är trots allt något av en typsnittsfetischist.
Jaha, nä du lär nog inte få publicera (dvs göra tillgänligt) de typsnitt som andra gjort utan att du har bett om varje typsnittstillverkares tillstånd.
Så det blir till att börja skriva brev, eller lägga ner projektet.
Jodå, det finns freefonts, men det gäller ju att veta vilka som är det!
Jag tror att det går att se i tex ATM (Adobe Type Manager) om det är copyrightskydd på fonterna.
Sitter tyvärr inte hemma nu, men om du har såpass många fonter borde du nästan sortera upp dem genom ATM (eller ännu hellre ATM Deluxe).
Jo, men även fria typsnitt måste du ha upphovsmannens tillstånd att publicera dem för nedladdning. Det är bara i enstaka fall upphovsmannen anger att det är fritt att sprida typsnitten, men det är ingen regel.