Gör en sökning i Javascript forumet.
------------------
Den som dricker själv har bara sig själv att fylla
12 svar · 447 visningar · startad av Phinx
Hejsan
jag söker efter en "kod" el liknande så att man inte kan högerklicka och spara bilderna på hemsidan man har gjort.
Tack på förhand Phinx
Gör en sökning i Javascript forumet.
------------------
Den som dricker själv har bara sig själv att fylla
jag söker efter en "kod" el liknande så att man inte kan högerklicka och spara bilderna på hemsidan man har gjort
Det går att förhindra användaren att högerklicka på bilden men det går inte att stoppa dom från att spara bilden. ;)
------------------
/Tor
www.tor.nu
Å alla använder inte Windows. ;)
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
och så vitt jag vet så fungerar väl de flesta såna script bara i IE :)
onödiga är de iaf :)
------------------
*GaBlimp*
www.spelbasen.net
vissler/yobiko
Palleman's bildarkiv är väl ett bra exempel på hur man kan göra för att ingen ska kunna kopiera bilderna...
http://www.palleman.nu/personligt/bilder.asp
------------------
//CAZE
hemsida
Palleman's bildarkiv är väl ett bra exempel på hur man kan göra för att ingen ska kunna kopiera bilderna...
Printscreen..
------------------
You don’t just stumble into the future.
You create your own future.
Matti tog orden ur munnen på mig.
Jag tycker oxå att dessa javascript där man inte kan höger klicka är jobbiga. Om man nu ska se till ditt ämnesval på tråden så har du jue ©Copyright på bilden vare sig nån sparar den eller inte.
------------------
/Mvh Tengblad
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
Dom fungerar inte ens i Explorer. Bara att högerklicka en gång, får man då upp en alert-box så är det bara att trycka ner högerknappen och hålla den nertryckt samtidigt som man klickar bort alerten med vänster musknapp. Sen är det bara att släppa upp höger musknapp... och voilá så har vi menyn där.
Skippa alla såna script, dom är bara fjantiga.
Kolla in hur de har löst det på fotosidan.se Man måste kunna lite HTML för att knäcka det, Det går ju alltid och ta en printscreen :)
------------------
Helvetet är den plats där engelsmännen lagar maten, Italienarna dirigerar trafiken och tyskarna står för underhållningen.
Tack!
Oooooh vilket säkert skydd! :x
fotosidan.se ..måste kunna lite HTML för att knäcka det.
eller göra som Kim säger!
------------------
Jag har tid!