Varför suger FLASH?
De flästa säger att flash suger för att de inte kan det. Men flash ska inte användas till att bygga upp en hel sida om man inte jobbar som 2Advanced.
Flash tycker jag är bäst som presentation av innehållet på sidan.
------------------
Helvetet är den plats där engelsmännen lagar maten, Italienarna dirigerar trfiken och tyskarna står för underhållningen.
250km/hMedlem sedan juli 200183 inläggUrk!
Varför inte bara ge upp att göra sidor i Flash, det blir bara segt... En företagspresentation passar bättre i flash isf men hela sidor blir ruttet.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inläggFlash suger för att det får ens webbläsare att bete sig annorlunda än man är van vid. Och nej, design är inte något bra ämne att vara banbrytande i.
2advanced har gjort en snygg sida som är rätt ball om man som jag har en massa ledig tid att bränna. Däremot är den fullkomligt oanvändbar... och jag vågar inte tänka på laddtiderna det måste vara för modemanvändare.
Det finns några få exempel på sidor där Flash lyckas förhöja stämningen (Tool's officiella site, t.ex.), men på den genomsnittliga webbplatsen hör det inte hemma om man bortser från t.ex. små spel och liknande (som hattar :e ).
------------------
"There's no such thing as a stupid question, only stupid people"