webForumDet fria alternativet

Nyttiga och vettiga funktioner?

Design & grafik

4 svar · 209 visningar · startad av Mx

Medlem sedan maj 200129 inlägg
Frågan#1

Okej, jag har idétorka. Arbetar på en hemsida för företaget där jag arbetar och behöver lite idéer på funktioner som MÅSTE finnas med på en seriös företagssida.

Jag har hittills:

* Nyheter självklart (senaste nyhetsrubrikerna på förstasidan samt en nyhetssida)

* Varje nyhet kan rekommenderas, mottagaren får en länk som går direkt till aktuell nyhet

* Frågor och svar som (om besökaren godkänner det) publiceras på vår hemsida när vi svarat.

* Sök-jobb-formulär, ansökan sparas som ett xml-dokument (varför det nu ska göra det. Aja. :))

* Rubricerade tjänster - man kan enkelt skriva in, editera och ta bort rubricerade tjänster som finns registrerade på företaget

* "Finn en kompis" - om du som besökare är intresserad av företaget, och kanske ett specifikt affärsområde, så kan du skriva in egenskaper om dig själv och sedan matcha dessa mot en anställd som sedan kan svara på just dina frågor.

* Månadens anställd... hehe, yep. Inte min idé. :)

* En dynamisk kontakt- och "här-finns-vi" sida med kartor och adresser.

Okej, nåt som saknas? En sökfunktion kanske? Men vad fan ska man söka efter???

------------------
Databind();

Medlem sedan juni 20001 356 inlägg

* Om företaget
* Ev. sortiment
* Miljöarbete

------------------
Daniel Mott

1984, George Orwell

Medlem sedan maj 200129 inlägg

Jodå, företagspresentation o sånt har jag också... jag menar alltså funktioner som kräver någon form av programmering/databaser. Inte statiska sidor.

Produktsortiment gäller inte oss, vi är ett tjänsteföretag.

------------------
Databind();

Medlem sedan maj 20012 inlägg

Kanske vad ni utför för tjänster?

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Ingen,

jag menar alltså funktioner som kräver någon form av programmering/databaser. Inte statiska sidor.

------------------
webmaster resources

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)