KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggJag tycker att det blev riktigt snyggt. Däremot kunde dom ju faktiskt ha låtit bli att ändra på tider och kanaler. Jag sätter mig vid TV:n klockan 21:40 varje dag för att se sporten och sen är det A-ekonomi istället. *muttrar*
Annars är designen riktigt snygg. :)
------------------
Ri, ri, ripuli
Jag tycker att de ser hemska ut... det liknar någon billig tysk kanal. Ingen höjdare, faktiskt.
------------------
Gislaved.net
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker."
Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inläggtycker personligen att svt:s nya grafiska profil är en riktig ansiktslyftning...
om ni får för er att den ger lite smak av engelska nyhetskanaler kan ju bero på att den e gjord av den brittiska byrån English & Pockett...
ett rykte e ju åxå att svt fick en faktura på ca 4 miljoner för att hämta ut denna grafiska profil.
sen skall vi ju inte snacka om posten som snart åxå kommer byta, det kommer kosta en hel del :)
------------------
weeee!
AanthonMedlem sedan jan. 200089 inlägg hmmm... jag hoppas att vi alla kan enas om att de små sifforna i övre högra TV-hörnet är en aning osnygga nu. det är nästan det sämsta med hela grejen...
och så är det ju en aning lurigt när man inte kan höfta på TV:n när man känner längre, utan måste kolla i tidningen för att veta vad som egentligen händer överhuvudtaget.
[tanke]
är detta verkligen en tråd för webrelaterat? ja, det förstås; de har ju ändrat på hemsidan oxå.
[/tanke]
------------------
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
tjo faderittan gråsäl !
AanthonMedlem sedan jan. 200089 inlägg oj! var inne på www.svt.se precis.
vad tycker ni? måste säga att jag tycker att det är ett fruktansvärt snedsteg att använda en sådan djupt blå färg på en nästan lika djupt blå bakgrund... det blir irriterande som fanken.
------------------
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
tjo faderittan gråsäl !
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggJag tycker att siffrorna i övre högra hörnet är bra mycket snyggare nu.
------------------
Ri, ri, ripuli
Det lustiga var väl för ett par år sedan när Sam Nilsson, tror jag att han hette, sa att det inte kommer att vara några siffror i rutan på varken TV 1 eller TV 2 och någon månad efter så var det en liten siffra uppe i högra hörnet på både TV 1 och TV 2...
------------------
www.lns.nu
------------------
Bamse hälsar till alla :)
LlergellMedlem sedan sep. 20001 943 inlägg Jag tycker att siffrorna uppe i högra hörnet ser väldigt löjliga ut, om jag skall vara ärlig så var dom gamla bättre ;)
------------------
/David
AattilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg He, SVT:s nya logga ser rejält röten ut i större storlekar.
Annars kan jag berätta att de nog inte kommer ha den länge till, då ett norskt företag har en väääldigt lik logga.
------------------
/Attila
Ccarl_xMedlem sedan mars 20001 858 inlägg Kan ju hålla med om att siffrorna blev snygga. Men färgerna dom har i bakgrunden till "hallåan" ser ut som något tyskt 80-tal.
------------------
Carl X
FfrontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg Ha!
Siffrorna i högra hörnet ser ju ut att vara gjorda av nån fjårtis har lekt med eyecandy.
Riktigt sunkiga tycker jag och ger dom 5 toarullar av 5 möjliga ;)
EerreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg
Annars kan jag berätta att de nog inte kommer ha den länge till, då ett norskt företag har en väääldigt lik logga.
Japp, håller med! Tvåan liknar statoil.
------------------
Erik Proudly Presenterar:
eMejlen - eSidan - eFrågan
MM@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Jag tycker det ser ut att vara lite väl mycket flowerpower i ny vinjetten (eller vad man kallar det), siffrorna i hörnet är inte heller snygga fast det kanske är för att man är ovan.
Jag tycker det ser lite gammalmodigt ut om man jämför med det de hade förut. :(
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
AanthonMedlem sedan jan. 200089 inlägg bakgrundsfärgerna till hallåorna är riktigt obra. man känner ju jättetydligt att det inte går att klippa in en människa på en sådan gräll bakgrund, och se'n förvänta sig att folk ska kunna koncentrera sig på vad denna människa säger...
på det hela taget så känns det som om man (på ett ganska oprofessionellt sätt) försökt lägga sig till med ett så "på" gränssnitt som möjligt, och däri misslyckats totalt. jag saknar gamla tråkiga, seriösa SVT..!
------------------
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
tjo faderittan gråsäl !
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Kul att ngn mer än jag reagerat på nya siffrorna .. min flickvän har nog inte ens upptäckt detta fenomen ännu ... !!!
Men jag har "svurit" flera ggr eftersom jag rent av irriterar mig på dom ... eftersom jag tyckte dom gamla var MYCKET snyggare ... !!!
------------------
En "smilis" säger mer än 27 ord!!!
AattilaMedlem sedan sep. 2000127 inlägg Anton, jag tror inte att man kan prata om gränssnitt när det gäller SVT:s nya grafik =)
Fjärrkontrollen är ditt gränssnitt.
------------------
/Attila
Jag tycker inte om de nya loggorna, jag vet inte. Men de gamla var ju "SVT" liksom x(
SSannahMedlem sedan dec. 20002 147 inlägg tycker dom är fula. och vad är det där blomm/stjärn-liknande saken brevid?
------------------
"Maybe there is no actual place called hell. Maybe hell is just having to listen to our grandparents breathe through their noses when they're eating sandwiches."
- Jim Carey
http://www.sanna.f2s.com
http://www.sanna.f2s.com/dagbok.php
EElinMedlem sedan feb. 200181 inlägg Jag tycker siffrorna i hörnet helt klart är snyggare nu, inte för att de var fula förut, men de är bättre nu...
Symbolen däremot är riktigt ful tycker jag. En korsning mellan stjärna och blomma som mer ser ut som en blaffa. Inte snyggt alls! x(
------------------
Lugn, det ordnar sig...