webForumDet fria alternativet

Hur skall jag börja.....

Design & grafik

3 svar · 229 visningar · startad av Rödalacket

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg
Frågan#1

Har fått ett uppdrag att göra en sida om kaniner, ja ni såg rätt, kaniner... :)
Problemet är att dom som skall ha sidan inte vet hur den skall se ut och jag har inte fått något som helst material att jobba med.
Har begärt att få bilder och text som skall vara med på sidan men har inte fått det.
Skall man vänta eller skall man jobba efter eget huvud och skapa bäst man vill och göra grunden på sidan och lägga in text och bilder senare.

------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag skulle nog arbeta fram 3-5 olika gränssnitt. Sen sätter du dig ner med kaninförbundet (eller vad det är) och går igenom de olika förslagen. Anteckna det som dom ser som positivt och negativt. Sätt dig sen och sammanställ allting och skapa ytterligare några förslag med hjälp av deras positiva åsikter. Så här fortsätter du till kaninklubben är nöjda.

------------------
"Ibland sitter kristna ungdomar i en källare och käkar ostfralla..."

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Om jag hade kaniner skulle jag givetvis vilja läsa om just min ras (det finns visst flera stycken rasen). Jag skulle vilja se bilder på olika kaniner (och raser), jag skulle också vilja läsa om skötselråd för olika raser, vad de ska äta och så vidare. En länksida kanske med andra kaninsajter, länkar till bra uppfödare, länkar till de som säljer bra foder osv. Och förstås en gästbok och kanske även en möjlighet att ladda upp bilder på min egen kanin.

PS, kanske också en receptsida hur man tillagar kanin bäst? ;) :e

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

PS, kanske också en receptsida hur man tillagar kanin bäst?

Ungefär vad jag tycker om kaniner.. :e :e , fast det kanske man inte skall skriva... :)

------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)