Hej!
Har lite problem, Jag sitter & arbetarpå en sida, men jag kommer int epå något bra färgschema, det jag vet är att jag inte vill använda rött / orange eller något liknade, gärna något blått, men..? :D nån som har någon ide ?
sidan är uppbyggd med en tabell centrearad, i miten, och en logga längst upp i denna spallt, det behövs en färg till logan samnt en färg som ska vara runt om denna spallt, jaa, hoppas ni förstår vad jag menar,(i tabelen ska det va blått)
hoppas ni har någon bra ide på en färgkombination. :e
Vad handlar sidan om? Det gäller att försöka finna en färgsättning som stödjer sidornas innehåll. Att göra en svart bakrund till en sida om mat eller att göra en babyrosa bakgrund till en om formel 1-bilar riskerar att kännas fel. Försök tänk efter vilka färger som förknippas med det du ska skriva om.
Vem vänder du dig till? Det ka vara bra att veta vilken målgrupp du vänder dig till. Är det småflickor så funkar kanske barbie-färgerna (rosa silver etc) neb vänder du dig industrirockare så är det troligt svart och rostig plåt som gäller...
Har du några andra webbplatser som konkurrerar med samma innehåll? Hur har dessa gjort? FInns det flera konkurrenter och liknar deras material varandras? Ta då det som känns bra i deras material och gör detta bättre, men glöm inte att lägga till något som gör ditt material unikt.
Finns det annan grafik på dina sidor, i så fall hur ser dessa ut? Har du en massa färgbilder på din sida så kan du återanvända vissa av dessa färger för att skapa en bättre harmoni på sidorna.
------------------
Med vänliga hälsningar,
Sune Andersson, webForum Admin.
285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e