webForumDet fria alternativet

Layers =)

6 svar · 395 visningar · startad av McD

McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg

Äntligen har jag kommit på det här med att använda layers tack vare DW2 :e Har alltid undrat hur de får blider nära inpåvarandra och hur de får scrollbars länst till höger och inte i mitten någonstans som jag alltid får...

Länge leve layers! :e

Fråga funkar det att köra design med layers i alla webläsare? Är det det man använder för att få den där lilla extra designen.

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg

Layers fungerar bara från och med version 4 av både IE och Netscape. Dessutom fungerar det olika på dessa plattformar.

Det krävs alltså anpassning till respektive plattform. Du kan säkert hitta information här på WF om hur man gör det. Tror även DW2 har viss begränsad funktionalitet för att göra detta.

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Sen kan du ju alltid uppgradera till DW3.. iofs. vet jag inte om det egentligen är värt pengarna.

------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.

McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg

Matti¿

Om jag kör DW3 kan det programmet fixa så att det ser lika dant ut i både ie och netscape? eller missförstog jag dig?

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Sidor som jag gör med layers i dw3 BRUKAR fungera utan problem.

------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.

martinMedlem sedan apr. 2000313 inlägg

DW funkar oftast i både ns4 och ie4+ när det gäller att placera lager och trots att koden inte är optimal, så fungerar de flesta skripten också cross-browser. Det man bör tänka på är att inte lägga lager i lager, för då funkar det inte i NS så länge man inte placerar style grejerna för de nästade lagren i en styletag i <head> (finns nåt command man kan skaffa som fixar det)

Ta det lungt
/ m a r t i n

------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Ett bra sätt att få sina sidor att funka i både NS och IE är att lära sig dHTML på kodnivå. Det är inte så fruktansvärt svårt, trots allt...

------------------
-- spango

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)