webForumDet fria alternativet

Tycker inte om men tycker oxå om

Design & grafik

2 svar · 381 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Först ett såll av vad som jag inte gillar:

Tidigare nämnda bild filer i jpeg format som skapar kornighet. Om man tex tar flickan i bakgrunden och kör disturbtion i photoshop och sparar som gif fil med 4 färger blir det nog finare, samt loggan som inte har vidare skärpa i kanterna. Linkfärgerna i IE är blåa, vilket jag antar de är i NS också, det passar inte in med rosa. Använd Verdana istället för arial som typsnitt, ser mycket finare ut på denna typ av sida. Sen är jag emot dessa förbannade pop upp fönster som används allt för flitigt över allt, något kan säkert vara bra i rätt sammanhang men blir rätt jobbigt i längden. Pröva och använd en lite ljusare rosa för trevligare resultat för ögonen. lägg tex. en bakgrund 1x1 pixel i rätt rosa färg. Så kan man lägga det övriga i en tabell.

Vad jag gillar
Jag är ett fan av annurlunda färger, rosa är en vacker färg som används för lite! Sen gillar jag skarpt 60 tals flickan i baklgrunden, det är tufft..Lite retro..Det är kvinnor som kan bidra med lite form och sköna färger vi pojkar gillar mer tekniskt och "statiska" sidor.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Detta var menat till kritik och tipps till livstilsbutiken från lotta !

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ungefär allt det som du inte gillade är gjort så med flit.. Mao, färger, bilder, oskärpa i kanterna på logon mm..
Allt detta är gjort så för att det ska se "gammalt & hemgjort" ut på nått knepigt konstnärligt plan...

Att det är fel rosa färg som ligger som bgcolor är jag fullt medveten om och skall fixas till så fort tid finnes :e

Bra att du kollat noga och tack för dina synpunkter !

------------------
// BIRE
http://www.livsstilsbutik.com
webmaster@livsstilsbutik.com

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)