webForumDet fria alternativet

Layout.

13 svar · 556 visningar · startad av Hallgren

HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Jag har nu fått nog!! x(
Inget blir bra. Jag har nu blivit trött på att använda mig av svart och gult. Fy f-n!

Mmmm, så vad tycker ni. Kan man göra siten i andra färger fast Kronans miljö är mörk? Eller förstör man siten helt och hållet?

Mvh Hallgren.

Ps. Detta inlägg kan förekomma på fler ämnen.

SPike.CoMMedlem sedan dec. 1999149 inlägg

Försök pula lite med färgerna så går det an. Men försök inte att ta för mycket svart, det brukar inte funka. Jag brukar köra med modellen: 1 bakgrundsfärg, 1 textfärg, 1 komplementfärg och svart/vitt.

Cheers!

SuneMedlem sedan nov. 1999367 inlägg

Jag vill bara uppmana er att inte korsposta inlägg. Det är rätt onödigt i ett så pass litet forum som detta ändå är. Om vi börjar göra detta så blir det ohållbart i längden!

Mvh
Sune

------------------
Sune Andersson, webForum Admin.

Upps! Got ya Sune. Sorry...

Mvh Hallgren

Anna OlssonMedlem sedan dec. 19998 inlägg

Inte behöver du ha svart och gult om du tröttnat på det!
Det mest lättlästa är fortfarande svart (eller mörk) text på vit bakgrund. Bilderna kan fortfarande ha en mörk karaktär och softa ut mot vitt in kanterna.
Eller du kan ha en annan dov färg som bakgrund. Du får väl prova dig fram.

Om jag fortsätter på Annas idé som jag gillade, den om vit bkg och bilder med mörk karaktär... varför inte svartvita interiörfotografier? De kunde ha en svagt gulbleknad karaktär som om de hade några år på nacken.
En restaurang ska ju helst också ge sken av ranhet om det inte är fråga om en rockklubb dvs... då kanske svart bkg fungerar men inte annars.

------------------

Jag tackar för era tankar och idéer.
jag tror att jag ska försöka göra något liknande, men detta som Sune sa "svagt gulbleknad karaktär" är något jag inte vet hur man gör. Använder Photoshop 4.0.

Mvh Hallgren

Patrik NylinMedlem sedan dec. 1999242 inlägg

Hej Hallgren

Kolla om du hittar något på www.soundgraphics.com/fx www.photoshop.org www.ultimate-photoshop.com

Jag har inte kollat men kanske...

/Patrik

henkeMedlem sedan dec. 1999286 inlägg

AgedFilm från DigiEffetcts skulle kunna vara den plug-in som du söker. Det är en plug-in för Photoshop som "åldrar" bilder genom att lägga bl.a. korn, hårstrån och färg på bilder. Det är en komersiell plug-in, men det finns ett demo (vet tyvärr ej vilka begränsningarna i demot är) att hämta på: http://www.digieffects.com/

Akta dig för att göra alltför mycket med bilderna. Det ska inte se slitet ut på en restaurangsajt.

Vad jag menade var att du först och främst gör så här (jag tar det ganska snabbt då det kan bli lite komplicerat att förklara annars, är det något som är oklart, så...):
• Gör om bilden till gråskala i Photoshop.
• Se till att få rätt på kontraster så att det syns vad bilden föreställer. Klicka OK.
• Ändra färginställningen igen till 2-färgs duplex och välj en gulbrunaktig kulör som passar i bilden. Du kan öka och minska kurvorna så att det passar din smak. Ta inte i för mycket gultbrunt bara.
• Därefter går du tillbaka till RGB.
• Välj ett nytt lager och duscha väldigt tunnt i något hörn lite mörkare gulbrunt för att simulera en fotofix-skada. Du kan använda lite gaussisk oskärpa för att sudda ut "skadan". Om den är för tydlig blir det fel ändra i så fall detta lager så att det blir mer genomskinligt.
• Lägg eventuellt en vit kant runtom för att få det att se mer ut som ett foto.

Du kanske inte lyckas första gången men pröva dig fram! Här är ett exempel så att du kan se hur det skulle kunna se ut! Och du, om möjligt få in personer runt borden, detta säljer bättre än tomma bord...

M v h
Sune

------------------

[Redigerat av Sune den 14 dec 1999]

webbmannenMedlem sedan dec. 1999826 inlägg

Det är inte så svårt Hallgren, till och med jag har klarat det ;)

Här har du en bildväxling där jag använt samma teknik som Sune beskrev. http://home.swipnet.se/glasmasteriet/sidor/foretagssidan.html

Pröva dig fram, det är himla kul faktiskt :)

/sten

[Redigerat av webbmannen den 14 dec 1999]

Ni är bara för mycket killar :)
Jag sitter nu i skolan, men när jag kommer hem ska jag börja slåss med PS.

Tack för hjälpen.

Mvh Hallgren

Anna OlssonMedlem sedan dec. 19998 inlägg

Hallå där, jag är ingen kille...

Jag ber tusen gånger om ursäkt...

Mvh Hallgren

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)