hallå, Jag har fått det eminenta uppdraget att göra en hemsida åt ett dragracing team.
Jag vill att intrycket av sidan ska vara av det skitiga slaget, rök, olja, bränt gummi, mm. allt för att skapa rätt stämmning. Man ska nästan höra vrålet från 1500 hk som drar iväg längs de 402 metrarna...
Jag vet att det inte är lätt fixat, men jag tänker ändå testa.
Det första problemet jag tänker på är att göra grafiken lite "lortig". Jag har testat att lägga lite olika texturer över bilderna för att dom inte ska vara så "digitalt rena" men det funkar inte riktigt som jag har tänkt.
Är det någon som har tips och idéer ang. detta så är dessa varmt välkommna.
\Magnus
Ett ganska enkelt men effektivt sätt är väl att öka kontrasten på fotografier och dra ner det vita.
Övrig grafik kan du kanske få lite "skitig" genom att använda murriga färger...
Ska bli intressant att se vad det blir av det hela till slut :)
/Nett
Nja, när det gäller texturer så finns det en del trix att rå på. Försök använda fler texturer i en bild (1 metallisk + 1 rostig för att uttrycka mig bättre, som exempel alltså).
Har du Photoshop kan du måla över en textur med en annan med pattern stamp. Tänk dig den metalliska som bakgrund och den rostiga som definierad. Sen e de bara att måla på de ställen där det ska vara rost.. Klyftigt va? =)
Försök göra "separata" texturer för varje sak; lite rök, svart olja, svarta däck spår etc. Och måla på efterhand.
Cheers!
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e