Bilder som du skapar för att använda på webben uteslutande kan du lugnt strunta i att välja någon färgprofil. Färgprofiler används för att lagra information om in-enhet (kamera, scanner) och ut-enhet (skrivare, projektor, media, etc) för att få en så "orginallik" återgivning som möjligt.
Hej! Jag har en liten fråga, vad händer om man inte har någon color profile när man skapar en bild i photoshop cs4?
Jag frågar detta eftersom jag har suttit och lekt lite med min webbdesign, och sparade en bild som png i vanliga color profile, storleken blev 3 kb, tog bort color profile på samma bild och sprade den och då blev den 1 kb istället, det är ju bättre för då laddar ju designen på sidan snabbare.
Men vad gör det om man inte har någon color profile nu då? jag har kollat skillnaden på bilderna i sig och jag ser ingen skillnad, jag har även kollat bilderna på webben i olika webbläsare och ingen skillnad där heller.
Har sökt ett bra tag på detta men absolut inte hittat någon info om vad som skulle hända om man inte har någon color profile.