Hej!
Eftersom jag får lov att besiktiga antennanläggningar i jobbet märker jag att ritning över anläggningen ofta saknas, vilket måste finnas om det ska bli godkänt. Hittills har jag bara påpekat bristen och bett kunden återkomma när det är åtgärdat.
Nu har jag funderat på att kunna erbjuda tjänsten själv, trots att jag är van vid fysiskt arbete och inte kontorsarbete. ;)
Det finns ju Autocad men dels är det på tok för dyrt och dessutom kommer jag väl använda 2 promille av vad programmet klarar av...
Jag kommer alltså bara behöva dra streck och göra några cirklar m.m. Ingen skala eller något sånt. Bra hade varit om det fanns något slags rutnät att fästa strecken i så det blev rakt och snyggt.
Finns det något billigt eller rent av gratis program som jag skulle kunna ha nytta av?
Jag bifogar en länk på den typ av ritning jag skulle vilja åstakomma. :)
Powerpoint verkar ha det jag behöver. Nu ska jag bara komma på hur jag får mina cirklar och rektanglar att inte vara ifyllda...
Tack Nicro!
Rita upp en ring/rektangel, dubbelklicka på den, och där har du en massa inställningar - bl.a. fyllningsfärg.
När du är klar kan du högerklicka på figuren och välja "Ange standardinställningar för figur", då sparas det utseendet för nästkommande figurer av samma sort.
Verkar rensas när programmet startats om dock.
(jag kör office 2000, kanske fungerar lite annorlunda på nyare modeller)
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e