Aftonbladet skriver "Ett horisontellt band av ljusdioder mellan bakljusen ger nya 9-5 en egen identitet." och visar bilder på nya SAAB 9-5! Vilken fantastiskt snygg bil! Och jag bara ÄLSKAR ljusdioderna mellan lyktorna!! :D (y) (y)
Är jag ensam om att tycka om detta kanske något enkla och banala design-knep? Känner mig som 18 igen då man satte extraljus så bilen nästan dog när man satte på dem och inne i bilen var det ett mindre disco... :r
Jag kan inte komma från att allt Saab gjort de senaste 6-7 åren känns gammalt. Jag hade en 9-5 Aero i 5 år och var riktigt nöjd. Efter det har jag fått smaka på andra typer av bilar (Audi, BMW etc) och jag skulle aldrig kunna sitta med en Saab igen. Inte ens denna "nya" 9-5. Den känns fortfarande som gammal skåpmat :-/
Näää legis, men nu är du väl ändå väldigt instängd och fördomsfull.... ;)
Jag har kört omkring med en 9000 i slutet av 90-talet och bytte upp mig till en 9-5:a runt milleniumskiftet och trivdes riktigt bra med SAAB. Denna kärra tror jag är en killer! :)
Jag gillar verkligen den lite mer aggressiva extriören på nya 9-5:an men insidan (som även den räknas ;) ) är jag lite mer skeptisk till. Jag har exempelvis blandade känslor till instrumentpanelen. Dels känns den väldigt mycket 900 (80-talsvarianten) och det är inte helt fel men jag är inget större fan av just sådan typ av design, må hända att de hämtat det från flyget och rötterna. Instrumentpaneles knappar såg vid en första anblick väldigt plottriga ut men kanske hellre det än flerfunktionshjul/knappar som kom i och med -07:orna av i alla fall 9-3:an.
Jag kör en 9-3SS idag men tycker nog faktiskt min gamla bil, en 9-3 -00 (gamla halvkombikarossen) kändes mer genuint Saab.
Hur som haver. Det här var nog faktiskt vad 9-5:an behövde, den har känts hopplöst föråldrad länge nog nu.
Jag gillar förövrigt diodlösningen och tycker att de nya Audi-modellerna med diodlösningar fram och bak är riktigt snygga. Bra där. :)
Bra svar :stefan: Jag har länge funderat varför inte en biltillverkare kan ha en yttre ljussensor som sänker intensiteten i mörker och har skarpare vid dagsljus.
Förövrigt är väl lysdioder någon promille av en bils kostnad och design!
Och hur många tror Ni har härmat Audi när Saab har fått ut sin modell? för övrigt var artikeln från i våras, vadan detta tidsglapp?
/PS både Saab 92,93, 900 samt 9000 ägare i det förgångna /DS