det är i princip en mpeg2 med annan filändelse bara (interlaced!), testa å döpa om den bara, till m2v eller så, så ska det nog gå att öppna i valfritt program som tar mpeg2
Jag har läst mig till att det ska gå att göra så. Problemet är att varken winamp eller mediaplayer eller quicktime har en codec för spela upp filmerna efter den har blivit omdöpt.
Har hittat ett program som klarar av att konvertera filerna efter dom är omdöpta.
Må JVC gå i konkurs snart för detta var den sämsta lösning jag sätt på länge :(
Problemet är att varken winamp eller mediaplayer eller quicktime har en codec för spela upp filmerna efter den har blivit omdöpt.
Jo, men det kan ha å göra med att det är licens på Mpeg2, den ingår inte normalt, men du kan installera PowerDVD eller en lös mpeg2-codec (kolla på videohelp.com) så ska det ordna sig. Men jag håller med, det suger! Fast det är trevligt om man ska göra nåt TV-format av det, då är det så gott som redan klart! :) Man kan göra en egen DVD-platta rakt av bara. Men ska man spela upp på datorn är det inte riktigt optimerat för det, framförallt inte pga det där j-la interlacet.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2