Xnview
Picasa
Jag har tagit lite bilder från ett evenemang som jag skulle vilja sätta samman till ett bildspel. Kan vara video av någon typ. Bara vanliga .jpg bilder.
Någon som vet ett program som fixar detta skapligt enkelt?
6 svar · 710 visningar · startad av Eclipse
Jag har tagit lite bilder från ett evenemang som jag skulle vilja sätta samman till ett bildspel. Kan vara video av någon typ. Bara vanliga .jpg bilder.
Någon som vet ett program som fixar detta skapligt enkelt?
Xnview
Picasa
Tack. Det var två bra program.
Dock, jag saknar att skapa självspelande PDF'er... Jag ÄGDE en gång i tiden ett program för att göra det, men i och med diverse uppdateringar slutade det där programmet att fungera...
Adobe vet hur man tjänar pengar! :-)
Så... nu efterlyser jag ett program som skapar självspelande PDF:er. Detta i åtanke att PDF är ett fritt och öppet format, så kanske det finns.
Du kan via Adobe Bridge skapa automatiska flashbildspel via fliken "Output"... Du markerar alltså bara de bilder du vill ha, så genererar Bridge/DW/Flash en html åt dig.
Grymt smidigt. Kräver nog CS4an dock...
Hur ska du presentera bildspelet? Kanske PowerPoint vore något?
Jag har CS3 och det verkar inte fungera. Jag kanske inte tittade tillräckligt noga heller...!
PowerPoint är nog inget alternativ i detta läget, men tack för alla tips!
Helst skulle jag vilja ha en självspelande presentation i PDF-format. Det har jag haft tidigare och det är plattformsoberoende och det är bra...
Om du sitter på Photoshop CS1/2/3/4 så kan du skapa självspelande PDF-presentationer genom att gå till File -> Automate -> PDF Presentation. Övergångarna var dock ganska lurkiga.
Annars verkade google ha förslag på sisådär niohundra sharewares som kan skapa PDF-bildspel.