Jag vet inte vad som har hänt med mitt Photoshop men när jag tog printscreen från en webbsida och klistrade in i Photoshop återgav inte Photoshop samma färger som webbläsaren. I Photoshop blev färgerna lite urmattade.
Jag har kollat så att jag inte har CMYK utan har RGB. Jag testade att klistra in i både CS och CS3 men färgåtergivningen blev den samma på båda programmen. Jag har aldrig upplevt detta problem förut?
Någon vänlig själ som har någon aning om vad som är fel? Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, känns som jag testat allt nu :/
Jag testade men det verkade inte hända något. Inget tillräckligt i alla fall. Ser fortfarande konstigt ut. Borde ju vara där någonstans man ska ställa in tycker man.
En chansning är att du har någon färgprofil inlagd till din monitor i windows-inställningarna / nvidia-kontrollpanelen.
Har för mig att jag råkade ut för något liknande för längesen. Jag trodde jag gjorde som en grafiker bör göra och la in grafikprofiler till min monitor. Det blev bara knas av det hela och jag återställde till som det var innan.
284 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849