Har en liten fundering kring en funktion Photoshop CS2.
Skulle spara en Temples, "Save for web" då jag såg en funktion som heter "File Info". Vad är den tillför igentligen ?
Det jag ser, det är att man kan fylla i en del uppgifter. Vem det är som har gjort arbete, vart man bor, datum då man gjorde arbete osv, osv, osv.
Det jag undrar lite över, det är väl var det är tillför, eller vad det ska vara bra för ?
Arbetar du med ett foto så kan du bland annat se exif-info (kamerainställningar). Arbetar du med någon annans bilder så kan du se vem som är skapare av bilden. Du kan se hans anteckningar osv.
Kan vara mycket användbart. Sen kan du ju även fylla i info så att du lättare kan sortera bilderna i program som kan utläsa sån data.
Arbetar du med ett foto så kan du bland annat se exif-info (kamerainställningar). Arbetar du med någon annans bilder så kan du se vem som är skapare av bilden. Du kan se hans anteckningar osv.
Kan vara mycket användbart. Sen kan du ju även fylla i info så att du lättare kan sortera bilderna i program som kan utläsa sån data.
Så om jag förstår det rätt, så generellt så skulle man kunna använda funktionen på beskurna web Temples ( tex om man har delat upp den ). Att man använder "File Info" på var och en av dom uppskurna Temples delarna.
Allt för att man skulle kunna säga att det är jag som har gjort websidan.
Eller hur jag ska säga.
Men det är kanske bara till foton som man kan använda sig utav "File Info".
Provade just, och det var som du sa. Att sparade jag matrialet som "spara för webben" så försvann informationen ( lite synd ). Men om jag därimot sparade matrialet som "spara som" så fanns det kvar.
Kan vara bra att veta om man nu skulle få för sig att spara något webmatrial som man lär lägga ut på webben. Det är ju ett bra alternativ till att skydda det man gör.
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849