Har en liten sida som jag försöker få fason på. En av grejerna är namnet och loggan som är fyndigt, men lätt blir felbedömpt.
Sidan heter Axplock (liksom domänen)
Axplock låter som en bonde-term om man inte vet dess betydelse. Dock är det lite roligt att också förknippa det till naturen, blir en dubbel betydelse, så helt anti bonde är jag inte. Har bla bilder på sädesfält på sidan :)
Satt och lekte lite med namnet och loggan. Fann som grund en bra free layout (därav den svarta bakgrunden) och ett snyggt vetestrå (eller vad det nu är för växt). För att få axet lite bort från bondesamhället började jag leka med regnbågens färger i det. På själva loggan lade jag in stråt tillsammans med X;et och försökte tafatt böja det över resten av namnet för att få en mer kompakt logga.
Ni ser på bilderna jag skickar med hur det ser ut, mina tafatta försök.
Frågor:
* Funkar det ? (altså om det blir snyggare och så, tror ni att det kan vara något eller är jag helt ute och cycklar) Tacksam för kritik.
* Är det lättare att göra det i Illustrator ? (Tänkte på böjandet av stråt i första hand. Får inte till det i riktigt i Photoshop. Vore det enklare i Illustrator?)
* Finns det någon som kunde tänkas var behjälplig med Illustrator om det är alternativet då jag har ingen kunnskap att tala om i programmet ?
Förstår folk att det är ett "ax" då om jag bara behåller dom färgade kornen ?
Ser det inte mer ut som 6 färgade "pluttar" då ?
Om jag färgar alla korn på axet och kanske gör dom mer fägstarka på mitten och får det att se ut som mogena ax är färgade och nya ax är bruna eller nått ? Men kan folk läsa in något i det eller ser det bara underligt ut ?
Förstår folk att det är ett "ax" då om jag bara behåller dom färgade kornen ?
Ser det inte mer ut som 6 färgade "pluttar" då ?
Om jag färgar alla korn på axet och kanske gör dom mer fägstarka på mitten och får det att se ut som mogena ax är färgade och nya ax är bruna eller nått ? Men kan folk läsa in något i det eller ser det bara underligt ut ?
Det är ju just det där med testandet. Ovan vid grafisk framställning är man ju så tafatt. Saker tar tid och man går åt helt fel håll innan man ser att man är helt vilse och på väg åt fel håll. Därför lade jag denna tråden och hoppades på grafiska ögon som kunde peka mig i rätt riktning. Det skulle kännas bättre så.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2