Jag har sökt och läst på nätet och undrar nu över vissa saker. Är Adobe Lightroom ett program som hamnar mellan Elements och CS3? Eller har Lightroom något som inte de andra har?
Om man har CS3, är då Lightroom onödigt? Det jag egentligen är ute efter är ett enkelt (jag vet för lite om ASP, PHP m.m.) fotoalbum på nätet. Som jag förstår det så har Lightroom ett väldigt enkelt album som man kan skicka ut på nätet.
Jag tänkte tanka hem demot till Lightroom men undrar om någon här har erfarenhet av programmet.
Jag är långt ifrån expert på programmet, men har gjort några album med det. Det är enkelt och bra och gör snygga grejer - med flash eller utan. Känner inte till Elements och vet inte vad du menar med "CS3" eftersom det ju är en hel svit med program (du menar Photoshop CS3, va?). I så fall så är det himmelsvid skillnad.
Kolla på https://www.nicrobild.se om det bara är ett enkelt fotoalbum du skall ha. Det är gratis och installeras via kontrollpanelen hos Binero.
I Lightroom kan du göra all grunläggande bildbehandling som nivåer/kurvor, färger, skärpning osv. D kan ävern sortera, sätta taggar och en massa andra saker osm jag inte kommer ihåg.