webForumDet fria alternativet

Vad i herrens namn är det här?

Design & grafik

8 svar · 738 visningar · startad av oskars

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg
Frågan#1

Ja, vad tusan är det här? Jag försöker lägga in en symbol som jag ritat på ett fotografi... men Photoshop envisas med att lägga ditt något skumt satans mönster? Jag har aldrig sett det där mönstret förut... Det verkar stå "God jul" i olika språk bland annat... jag fattar inget... det går att ta bort, men det kommer tillbaka så fort man gör något, typ ändrar placering, zoomar in etc.. Det verkar även bara vara på just den här symbolen

Kan det vara någon sorts copyright-säkerhetsfunktion? Konstigt i så fall, det är ju jag som ritat symbolen...

:o :q

skumt.jpg
Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Vad är det för symbol?

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

Den gömmer sig där bakom den övre svarta rutan :D Man ser den lite otydligt... Det är ett monogram

Medlem sedan maj 20071 061 inlägg

Det kunde varit en text du har i kopieringsminnet och som du klistrat in och som blivit ett mellanting mellan bild och text. Har råkat göra det någon gång, nämligen att kopiera in en textmassa in i ett bildhanteringsprogram, men det brukar inte ens gå att läsa texten då.
Det är dock min bästa gissning.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det där ser ut som en konstig bugg av något slag. Gissningvis är PSD-filen korrupt. (Kan också bero på någon bugg i PS eller någon av de plugins du använder)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

För mig är det omöjligt att avgöra vad det är som inte hör hemma i den där bilden. :q
Kan du visa en bild utan ett "skumt satans mönster"?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Om jag inte minns fel så har PS ett stopp för redigering av bilder som föreställer bl.a. dollarsedlar. Det kan inte ha med det att göra tror du?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det har ingenting med saken att göra.
För det första kan jag inte se att Oskars bild innehåller några sedlar. För det andra fungerar inte CDS så att bilden förstörs, utan användaren får ett meddelande.

Medlem sedan jan. 2003956 inlägg

Lägger sig den ovälkomna detaljen som ett lager på din bild?
Händer det bara i den här scenen eller har det hänt innan också? Eller alltid?

Posta gärna en PSD och beskriv hur du får fram felet så kanske vi kan simulera samma sak.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)