Jag hittade spontant en CS3-bok häromdagen som jag tyckte kändes välskriven och vettig. Jag vill nämligen lära mig PS mer på djupet. Men, någon här som har läst den och kan tycka till?
Har du PS på svenska, jag skulle aldrig ha något adobe program på svenska då hjälpen där ute (den bra) oftast är på engelska.
Annars så tvivlar jag inte en sekund på att det är en bra bok, sen är det såklart var du står i ditt kunnande nu. Det står ju lite om vad den tar upp:
Ur innehållet:
Arbetsytan . Fotokorrigering . Retuschera och reparera . Markeringar . Lagerfunktioner . Masker och kanaler . Förbättra digitala bilder . Typografisk design . Vektorritning . Avancerade lagertekniker . Avancerad komposition . Bilder för webben . Vetenskapliga bilder . Färghantering
Cd-skiva för Windows och Mac med övningsuppgifter medföljer boken.
Känner du att något av de ämena är intressante så tycker jag du ska slå till, jag tvivlar som sagt på att innehållet är dåligt och frågan är väl mer om den tar upp något du inte redan kan.
Masker och kanaler samt lagerteknikerna och komposition är väl det som ligger närmast av vad jag vill bli bättre på och det är ju "bara" två punkter av hela listan.
Å andra sidan 1) finns det ju mängder av tips online men hur ofta tar man sig tiden att gå igenom dem? Det kanske (i min teori) blir mer konkret med en bok framför näsan 2) vet jag hur det slutar med mig och böcker - hyllan. :r
Fast den här gången är det ju faktiskt en bok jag lär ha nytta av och vill ha nytta av, inte bara i CS3 utan givetvis i kommande utgåvor. Jag menar, grunderna har man ju med sig till nästa version.