webForumDet fria alternativet

Programskillnad på PS3 olika versioner?

10 svar · 850 visningar · startad av Asa

AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg

Skillnad på:

Adobe Photoshop Extended CS3 Student Edition Win - 1800 kr totalt (studentrabatt) - engelsk

och

ADOBE PHOTOSHOP CS3 WIN - 7775 kr på dustin - engelsk

?? Någon som vet?

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Den dyrare är inte studentversion? :q

Den dyra är vanliga versionen.. ej studentversion..

Är det enda skillnaden tro? Måste ju vara nåt mer än bara att den är utan kartong och manual..

Undra om några funktioner är borttagna i studentversionen.?!?1

Studentversionen får inte användas i kommersiellt syfte osv. Och sen så är inte dustin-versionen Extended, men det är ju knappast någon fördel.

Men det är alltså samma program kan man säga. Men jag som studerar då.. när jag studerat klart får väl jag fortsätta använda programmet va? De har väl inga konstiga regler för det?!? Vet du nåt om det?

Du får använda det hur länge som helst så länge du håller dig till licensavtalet. Men för privat bruk behöver du inte oroa dig.

http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2007/sa-koper-du-billigare-photoshop-om-du-ar-lararestudent-hosten-2007/

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Det enda är väl att du inte får använda det i kommersiellt syfte.

Extended är något "bättre/mer" än vanliga CS3, du kan t.ex. pilla med video m.m.

Aha. då ska jag nog beställa. Trist dock med engelska då jag är van med svenska demoversionen.

TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg

Engelska är att föredra då man kan lättare kan ta till sig alla de x antal miljoner tips och tutorials som finns nätet.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

I extended finns även funktioner för att importera 3D-objekt och verktyg för att mäta saker. Det är ju finesser som väldig få behöver så man lär klara sig utan det. läs mer

haiderMedlem sedan jan. 2003956 inlägg

Troxy skrev:

Engelska är att föredra då man kan lättare kan ta till sig alla de x antal miljoner tips och tutorials som finns nätet.

Precis. I företagssammanhang så används oftast engelska versioner, så man bör lika gärna vänja sig vid att programmet är på engelska.
Jag vet tex vad saturation är, men vad sjutton heter det på svenska? I grafiksammanhang är ju de grafiska begreppen ett språk som man inte vill leka med.
Så genom att översätta dem så känns det för mig ungefär som att man konverterar hela sysslan till något annat. Jag föredrar o säga "lägg på blur" än "lägg på oskärpa". Då blir "blur" en teknisk term och inte ett ord.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)