Seriöst, ifall Stroke-funktionen är så jävla värdelös så kastar jag ut Photoshop och går över till Paint eller nåt. Det är ju helt otroligt att man ska behöva krångla så för att få till en svart rak ram på en bild eller ett lager.
Fuck it.
27 svar · 1 577 visningar · startad av silfver · sida 2 av 2
Jag blir galen. Jag försöker göra en border på en bild och kanterna blir rundade!! Hur jag än gör. Fyfan vad irriterande. Varför skulle jag vilja ha rundade hörn?! Hur får jag normala hörn i CS3?!
Läs frågan i sin helhet →Seriöst, ifall Stroke-funktionen är så jävla värdelös så kastar jag ut Photoshop och går över till Paint eller nåt. Det är ju helt otroligt att man ska behöva krångla så för att få till en svart rak ram på en bild eller ett lager.
Fuck it.
Flyttat från Design & Grafik!
Design & Grafiks FAQ skrev:
- Hur gör jag det här i mitt grafikprogram?
Photoshop, Paint Shop Pro, 3D Max, Indesign. Frågor som rör ett specifikt program postas i Grafikprogram
silfver skrev:
Seriöst, ifall Stroke-funktionen är så jävla värdelös så kastar jag ut Photoshop och går över till Paint eller nåt. Det är ju helt otroligt att man ska behöva krångla så för att få till en svart rak ram på en bild eller ett lager.
Fuck it.
Hehehe... det är fler än jag som har humör, ser jag. :)
Varför ska du prompt använda (eller få :) ) stroke? Dra vanliga linjer istället då och krångla inte till det så förbaskat.
Sorry nitro2k01, slarv av mig. :bire
Danne V skrev:
Hehehe... det är fler än jag som har humör, ser jag. :)
Varför ska du prompt använda (eller få :) ) stroke? Dra vanliga linjer istället då och krångla inte till det så förbaskat.
Det är mer en principsak. Jag kan ju också välja att omforma markeringen fritt med shift eller alt eller vilken det är så den ökar lika mycket på alla håll när jag drar i den. Blir bara irriterad när saker och ting inte fungerar som jag vill. :p Dessutom så vill jag ju kunna lägga till ett exakt antal pixlar.... aja, det spelar ingen roll nu eftersom jag inte fick någon lösning - för ovanlighetens skull. :l
Enklast möjliga, eller så är det jag som missuppfattat hela tråden:
Skapa ett nytt lager över din bild.
Markera hela bildrutan.
Fyll hela det nya lagret med den färg du vill ha på bordern, men låt markeringen ligga kvar.
Välj Select > Modify > Contract och välj hur tjock din border ska vara.
Tryck på delete för att rensa markeringen på det nya lagret.
Klart?!
Som sagt, kan ha missförstått frågan. :)
OM det är en ram du vill göra. Image>canvas size>Ställ in pixlar, (mm eller lämplig enhet), välj färg och klicka ok.
Nä, det är ingen ram på det sättet jag vill göra. :) Men tack för tipset. ;)
SPiN skrev:
Enklast möjliga, eller så är det jag som missuppfattat hela tråden:
Skapa ett nytt lager över din bild.
Markera hela bildrutan.
Fyll hela det nya lagret med den färg du vill ha på bordern, men låt markeringen ligga kvar.
Välj Select > Modify > Contract och välj hur tjock din border ska vara.
Tryck på delete för att rensa markeringen på det nya lagret.
Klart?!Som sagt, kan ha missförstått frågan. :)
haha... det kanske är liiiite enklare med stroke inside?