webForumDet fria alternativet

ändra på desigen i denna templates

Design & grafik

6 svar · 588 visningar · startad av mr.mainline

Medlem sedan feb. 2003777 inlägg
Frågan#1

Tjenare!!

Jag laddade ner denna web templates http://www.freewebsitetemplates.com/template6.php [soap]som jag vill använda,men vill göra lite ändringar, lägga in min egen text och ändra med att lägga in en egen bild i header, jag gjorde mina ändringar i photoshop filen, men sen när jag la upp den så var det som jag inte gjort några ändringar.när jag öppnade index filen i dreamweaver så ser sidan skum ut.

Hur ska jag göra?

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Att den ser konstigt ut när du öppnar den i dreamweaver e väl för att den inte hämtar style.css filen, och då missar index sidan massa information...

Men öppna index filen i IE i samma mapp som båda bakgrunden och style filen syns, Så borde det stämma?

Men varför skickar dom med en photoshop fil?

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

mr.mainline skrev:

Men varför skickar dom med en photoshop fil?

Dom har nog bara slängt med den för att man ska kunna se hur sedan ser ut även när man laddat hem den...

Och sen för att man ska kunna använda orginalbilderna och öppna dom i photoshop, ifall man skulle vilja ändra eller lägga till något...

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

mr.mainline skrev:

Tjenare!!

Jag laddade ner denna web templates http://www.freewebsitetemplates.com/template6.php [soap]som jag vill använda,men vill göra lite ändringar, lägga in min egen text och ändra med att lägga in en egen bild i header, jag gjorde mina ändringar i photoshop filen, men sen när jag la upp den så var det som jag inte gjort några ändringar.när jag öppnade index filen i dreamweaver så ser sidan skum ut.

Hur ska jag göra?

Blev lite överraskad när jag såg din signatur med php-kod och läste din fråga. Tycker du borde förstå hur man gör sånt här, eller?

Du kan ju inte göra ändringar i PS-filen och tro att dom hoppar in i nån annan bildfil. Du har ju en mapp med "images". Du får väl ändra i PS-filen, men sen spara ner till motsvarande bild i den mappen (och beskära osv).

Bara en fråga till sen fixar jag det..... om jag vill ändra på desigen så går jag in och ändrar psd filen,men sen ska jag skära ut och spara till en gifbild, men hur ser jag vart jag ska skära för att få det exakt? dom som gjort sidan har ju skurit ut, finns det någon inställning i photoshop för att visa?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

mr.mainline skrev:

Bara en fråga till sen fixar jag det..... om jag vill ändra på desigen så går jag in och ändrar psd filen,men sen ska jag skära ut och spara till en gifbild, men hur ser jag vart jag ska skära för att få det exakt? dom som gjort sidan har ju skurit ut, finns det någon inställning i photoshop för att visa?

Praktiskt och enkelt, men kanske lite pilligt:

1. Gör ändringarna i PS-filen. Spara ner "för webben".
2. Öppna "originalfilen" som ingick i templaten och som du ska byta ut (öppna i PS alltså)
3. Öppna den nedsparade filen du nyss gjort också. Kopiera den.
4. Klistra in den nya bilden i "originalfilen" (hamnar som ett lager ovanpå originalbilden).
5. Justera det överliggande lagrets (med din nya bild) läge så att det är exakt som det underliggande lagret (dvs originalbilden). Ett bra sätt är att visa/dölja det överliggande lagret. Då ser man lätt om det ligger rätt eller fel.
6. När du fått det som vill ha det, spara återigen "för webben", till mappen "images" och med samma filnamn som originalfilen - och byter alltså ut den.

När du sen stänger fönstret med originalbilden, så kommer PS att fråga om du vill spara ändringarna. Välj då "nej".

Hoppas du fattade denna virriga (?) förklaring......

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)