webForumDet fria alternativet

Göra egna forumknappar

Design & grafik

8 svar · 459 visningar · startad av Joaquin

Medlem sedan nov. 2003286 inlägg
Frågan#1

Jag skulle vilja göra mina egna knappar att använda på mitt forum. Så som "skapa nytt ämne" o.s.v.
Problemet är att jag inte är så bra på PS eller något annat bildprogram för den delen.
Någon som har lite tips på hur jag kan gå tillväga ?

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Joaquin skrev:

Jag skulle vilja göra mina egna knappar att använda på mitt forum. Så som "skapa nytt ämne" o.s.v.
Problemet är att jag inte är så bra på PS eller något annat bildprogram för den delen.
Någon som har lite tips på hur jag kan gå tillväga ?

Kanske inte är allt för roligt svar, men de finns nog inget annat alternativ än att försöka lära sig grundversionerna.

Prova Macromedia Fireworks, de är någorlunda lättbegripligt (min subjektiva bedömning). Jag har själv lite svårt för Photoshop (beror på att jag inte lagt någon energi vid att lära mig).

Du kan prova en trettiodagars-"trial version" så får du se vad du anser om programmet. Trial version var tillgängligt förr, vet ej dock om de är så i dagsläget. Men ta du en koll på http://www.macromedia.com så upptäcker du om de finns någon "trial"-version.

2. Sedan finns de ett antal sidor, där andra som gjort knappar har lagt upp dessa, så de finns ett antal uppsättningar av olika knappar, sök på Google, så hittar du antagligen ett flertal.

Lycka till :bire

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Fireworks är en adobe-produkt.

Har de bytt ägare? För några år sedan, är jag relativt säker på att de ägdes av Macromedia precis som Dreamweaver, ägs de också numera av Adobe?

colione skrev:

Fireworks är en adobe-produkt.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

... eh.. ja... 1-2 år sedan Adobe köpte upp Macromedia ...

Okej, då har jag inte hållit mig tillräckligt uppdaterad märker jag :i

Tack för upplysningen!

Medlem sedan nov. 2003286 inlägg

Hmm. Jag såg faktiskt en tutorial i hur man gjorde forumknappar, men det var just i det programmet. Är inte så pigg på att köpa ett program för, just nu i alla fall, detta ändamålet.

Ladda ner trialen så får du leka fritt i 30 dagar.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)