1. Har ni tips på något snyggt stilrent teckensnitt kan man ha när jag ska göra en meny. Även om textlänkar är det bästa, så vill jag ha bildlänkar med en snygg font. Har gjort ett exempel. Vad tror ni om skrivstil? Är det svårt att läsa?
2. På min hemsida http://www.markuz.se/index.asp som jag håller på med nu så har jag meny till höger sen när man klickar på något kommer man till en undermeny som då blir horizontellt. Hur kan man fixa detta snyggare? Alltså en snygg meny med underlänkar. Varje avdelning i menyn innehåller ju många underlänkar till undersidor. Personligen tycker jag det är lite fult att ha det som det är nu
Vill du dribbla med andra, så bör du göra bilder av texterna. Annars hämtar webbläsaren nån annan från användaren fontmapp ändå. Men eftersom bilder t.ex. inte kan läsas av webbläsare för folk med synsvårigheter eller av sökmotorrobotar, så är det absolut inte att rekommendera. Tvärtom.
Dessutom: Jag är lite häpen över hur mycket energi folk ibland lägger ner på att göra menyer. Visst är det trevligt om dom är snygga. Men ofta snor dom uppmärksamheten från sidornas innehåll, vilket väl inte direkt är syftet.....
Hejsan!
Jo jag är väl medveten om att bildlänkar inte är det mest praktiska.
Sen stämmer det mkt riktigt det du säger att ett meny inte får sno uppmärksamheten, utan smälta in på sidan.
Så det får nog bli textlänkar.
Nu ska jag bara komma på hur jag ska bygga menystrukturen ;)
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25