webForumDet fria alternativet

Ider till logga

Design & grafik

28 svar · 1 380 visningar · startad av greyhound · sida 2 av 2

Frågan, av greyhound

Tjena! Jag sitter och försöker göra en ny logga till mitt företag. Men jag har helt slut på ider! Jag gjorde en som jag blev ganska nöjd med ett litet tag :) Företaget RTVI pysslar med IT-support främst, jag vet inte hur man kan symboliserar det på något sätt. Har ni några förslag på hur man kan göra så skulle jag bli glad, tyvärr är inte design och grafik några av mina starka sidor... Jag skull

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 200612 inlägg

Har ingen aning om ifall min bild följer postningen, men testar ändå :r

rtvi.jpg
Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Snygg, lite kaosartad men snygg.

Medlem sedan sep. 2003443 inlägg

Kanske för enkelt?

ricard.jpg

mackanz skrev:

Kanske för enkelt?

Ja, fast Rickards TV-Installation vill jag inte längre ha med då det låter lite fel när jag pysslar med IT :)

Nu har jag gjort en ny version av den sista jag gjorde.

logga2.png
Medlem sedan juli 200612 inlägg

Mer strikt, mindre kaos :)
//Katta

rtvi2.jpg
Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

Hm..
Greyhounds senaste tänkte jag bara Italien, italienska tv-bolaget RAI, varför vet jag inte ö h t :)
Kattagrafens variant känns mest konstig (ursäkta :) ) - vad har den med tele/tv/it med något att göra förutom den utdöende skärmformen? Typsnittet minner om Italien ;)
Just nu känns det som en tävling i att komma fram med "RTVI" i bästa möjliga typsnitt, förslagsvis taget från http://www.dafont.com/ *host* ;)

- Därmed inte sagt att det är dåligt, tvärtom - se det som en kickstart på kreativiteten. Utgå från "ordet", lek i PS eller Ill, dra, skjut & knåda lite, tänk efter vad greyhound vill ha, vad matchar hans verksamhet egentligen?

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

Som ett komplement - prova ett litet i, dvs RTVi, prova att leka med att låta bokstavsformerna "smälta ihop", förenas för att låta pretto. Låt det lilla i:ets punkt vara en kontakt osv - lämna typsnittsträsket lite goddam :)

Medlem sedan mars 2007522 inlägg

oops. för sent ute

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)