webForumDet fria alternativet

Ider till logga

Design & grafik

28 svar · 1 380 visningar · startad av greyhound

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg
Frågan#1

Tjena!

Jag sitter och försöker göra en ny logga till mitt företag. Men jag har helt slut på ider! Jag gjorde en som jag blev ganska nöjd med ett litet tag :)

Företaget RTVI pysslar med IT-support främst, jag vet inte hur man kan symboliserar det på något sätt. Har ni några förslag på hur man kan göra så skulle jag bli glad, tyvärr är inte design och grafik några av mina starka sidor... Jag skulle vilja ha texten RTVI med och gärna någon form av ikon eller så.

Målet med tråden är inte att ni ska göra en logga åt mig även om ni gärna får, utan att ni kanske har några bra ider.

logo.png
Medlem sedan mars 2007522 inlägg

- kanske några nollor och ettor någonstans?
- rundare former?
- QWERTY?
- en vektoriserad liten dator/mus/tangentbord
- vattenringar?
- Någon skön fädeeffekt som http://www.dnscoop.com

vad står bokstäverna för?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Kan du int eskriva RTVI i någon slags pratbubbleliknande tft-skärm? :)

När jag startade företaget skulle jag installera hemelektronik hos kund från t.ex. Elgiganten här i stan. Allt var typ klart kändes det som, men när jag väl dragit igång så hade Elgiganten skrivit avtal med Jetpak om samma tjänst så då gick den iden i fanders typ. Idag har alla som säljer hemelektronik denna tjänst, för ett år sedan hade bara Onoff här i stan den tjänsten enligt mina undersökningar. Nog om det, därför skulle mitt företag heta Rickards TV-Installation.

Att göra en bild med en dator eller så på har jag funderat på.

silfver skrev:

Kan du int eskriva RTVI i någon slags pratbubbleliknande tft-skärm? :)

Inte så dumt, ska försöka göra nått av det tror jag. Får se om jag lyckas :)

greyhound skrev:

Inte så dumt, ska försöka göra nått av det tror jag. Får se om jag lyckas :)

Här får du ett snabbt exempel på hur jag menar. Det kanske är för detaljerat för en logga? Nåväl, det var ett hastjobb. :)

rtvi.gif

gillar idén

Jag lyckas inte få till något bra :(
Får väl sova på det och ta nya tag imorgon.

Fick inte till nått snyggt med skärmen. Jag laddade ner ett typsnitt som heter Joe Jack, tyckte det blev rätt ok. Fast jag vet inte vilken känsla denna logga skulle förmedla :)

logo2.png

kännslite som någon TVshopslogga eller något. Du kanske kan försöka binda ihop bokstäverna på något sätt?

symbolism skrev:

kännslite som någon TVshopslogga eller något. Du kanske kan försöka binda ihop bokstäverna på något sätt?

När du säger det :)
Bara så här eller?

logo3.png

mycket bättre så, om du vill köra på det=) men jag skulle nog se någon form av symbol där också... på något sett... har itne fått någon bild i huvudet ännu

Jag tänkte vit var inte så snyggt, så jag ändrade färg.
Tycker ni den ser ok ut?

logo4.pnglogo5.png

Jag tycker inte alls om den. De naggade kanterna känns väldigt amatöraktigt. Och bebisblått? Nä, den går bort. :)

Har du prövat att enbart skriva ut RTVI med något snyggt typsnitt? Ibland räcker det ju ganska bra.

silfver skrev:

Jag tycker inte alls om den. De naggade kanterna känns väldigt amatöraktigt. Och bebisblått? Nä, den går bort. :)

Har du prövat att enbart skriva ut RTVI med något snyggt typsnitt? Ibland räcker det ju ganska bra.

Jo, men jag hittar inget snyggt typsnitt :) Jag vill ha en enkel logga som lätt går att trycka på reklamprylar osv. Hade jag bara haft råd hade jag köpt in en logga av någon som kan och är bättre på design m.m.

Medlem sedan juni 20072 inlägg

Har inget bättre för mig så gjorde en snabbis i illustrator :)

rtvi.gif

medq skrev:

Har inget bättre för mig så gjorde en snabbis i illustrator :)

Jag känner igen den där stilen väl, men ja den är simpel och lite speciell.

Välkommen till WF.

Har suttit och lekt lite. Nått som ni tycker ser ok ut?

logga.png

Bästa hittills ifall du fixar till hörnen lite. Så att de inte ser så pixliga ut. :)

silfver skrev:

Bästa hittills ifall du fixar till hörnen lite. Så att de inte ser så pixliga ut. :)

Jo jag är ganska nöjd, ska försöka fixa hörnen lite :)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)