webForumDet fria alternativet

Skugga text i InDesign

Design & grafik

7 svar · 1 750 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Jag försöker få till min logga i InDesign men skuggan blir alldeles pixlig. Kan jag få samma resultat i InDesign som i Photoshop?

Se de två bifogade bilderna så förstår du bättre. Första bilden är Photoshop, den andra InDesign.

Bild 2.pngBild 1.png
Medlem sedan sep. 2006284 inlägg

silfver skrev:

Jag försöker få till [---]

Exakt vad är det du gör? Infogar du en befintlig logga i ditt dokument eller försöker du göra en likadan, fast i ID?

soopafly skrev:

Exakt vad är det du gör? Infogar du en befintlig logga i ditt dokument eller försöker du göra en likadan, fast i ID?

Jag skapar ett textlager (i ID) och lägger en inner shadow på den. Men resultatet blir alldeles pixlig och jag undrar nu hur jag ska få till det som i Photoshop. :)

Ta en titt under View -> Dispay Performance och sätt ett högre värde.

Jag tycker dock att du ska göra en vektoriserad i PS, spara i lämpligt format och placera (Ctrl + D) i InDesign. Speciellt i detta fall.

soopafly skrev:

Ta en titt under View -> Dispay Performance och sätt ett högre värde.

Jag tycker dock att du ska göra en vektoriserad i PS, spara i lämpligt format och placera (Ctrl + D) i InDesign. Speciellt i detta fall.

Jag tänkte göra den i Illustrator, men jag har inte tillgång till det i nuläget. Men jag kan alltså göra det i Photoshop? :) En vektoriserad alltså.

Ska pröva det du skrev.

Skillnaden blev väldigt liten när jag ändrade display performance. Men visst, inte lika pixligt.

Hur gör så att det blir vektor i Photoshop?

silfver skrev:

Hur gör så att det blir vektor i Photoshop?

Jag föreslår att du håller ditt textlager orastrerat och använder Pen Tool till kvadraten.

soopafly skrev:

Jag föreslår att du håller ditt textlager orastrerat och använder Pen Tool till kvadraten.

Tack. Det blev mycket bättre resultat när man placerade (ctrl+d) en eps-fil från Photoshop i InDesign. :bire

306 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
170 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)