silfver skrev:
Jag försöker få till [---]
Exakt vad är det du gör? Infogar du en befintlig logga i ditt dokument eller försöker du göra en likadan, fast i ID?
7 svar · 1 750 visningar · startad av silfver
Jag försöker få till min logga i InDesign men skuggan blir alldeles pixlig. Kan jag få samma resultat i InDesign som i Photoshop?
Se de två bifogade bilderna så förstår du bättre. Första bilden är Photoshop, den andra InDesign.
silfver skrev:
Jag försöker få till [---]
Exakt vad är det du gör? Infogar du en befintlig logga i ditt dokument eller försöker du göra en likadan, fast i ID?
soopafly skrev:
Jag skapar ett textlager (i ID) och lägger en inner shadow på den. Men resultatet blir alldeles pixlig och jag undrar nu hur jag ska få till det som i Photoshop. :)
Ta en titt under View -> Dispay Performance och sätt ett högre värde.
Jag tycker dock att du ska göra en vektoriserad i PS, spara i lämpligt format och placera (Ctrl + D) i InDesign. Speciellt i detta fall.
soopafly skrev:
Ta en titt under View -> Dispay Performance och sätt ett högre värde.
Jag tycker dock att du ska göra en vektoriserad i PS, spara i lämpligt format och placera (Ctrl + D) i InDesign. Speciellt i detta fall.
Jag tänkte göra den i Illustrator, men jag har inte tillgång till det i nuläget. Men jag kan alltså göra det i Photoshop? :) En vektoriserad alltså.
Ska pröva det du skrev.
Skillnaden blev väldigt liten när jag ändrade display performance. Men visst, inte lika pixligt.
Hur gör så att det blir vektor i Photoshop?
silfver skrev:
Hur gör så att det blir vektor i Photoshop?
Jag föreslår att du håller ditt textlager orastrerat och använder Pen Tool till kvadraten.
soopafly skrev:
Jag föreslår att du håller ditt textlager orastrerat och använder Pen Tool till kvadraten.
Tack. Det blev mycket bättre resultat när man placerade (ctrl+d) en eps-fil från Photoshop i InDesign. :bire