Börjar få rätt så mycket brushes i PS8, och skulle behöva ha lite hjälp med att ev hitta något program eller hjälpmedel över att kunna se vad man har för penslar i Photoshop. Ev att man man ska kunna ta bort oönskade penlar. Lite som dom fontprogram som finns på markanden, där man kan ta bort och lägga till.
Du kan ju gå in i Photoshop och gå in på Preset Manager under Brushes. Där kan du ju lägga in alla penslar du vill ha, och ta bort dem du inte vill ha.
Visserligen. Men det tar så frukansvärt lång tid att behöva gå in som du beskrev. Har över 200 brushes i Photoshop. Det säger sig själv att det går inte att jag ska sitta och behöva gå in Preset Manager under Brushes, öppnad och se vad man har, för att sen ta bort dom.
Det lär ju finnas någon/något program som man kan se de vad man har för Brushes för att där ta bort det man inte vill ha längre ( såg nu att jag redan hade nämt det i första inlägget ).
Precis som det finns program för att se och ta bort fonter.
Gå in i PS-foldern och Presets/Brushes. Där har du dom. Sen kan du t.ex. skapa en folder nånstans (förslagsvis i "root" av PS-foldern) och bara flytta över dom du inte vill ha dit.
Jo det förstår jag.
Nu nu är det kanske jag som är varit lite dålig att förklara.
Edit:
*Ah,, ser nu att jag har totalt skrivit fel innehåll för inlägget. Inte undra på att det har blivit som det har blivit.
Ber så hemskt mycket om ursäkt.*
Det jag nu är ute efter, det är att få en "bild" över hur själva brushen ser ut, precis som man när använder den i själva programet. Det spelar ju ingen som hellst roll om den nu skulle heta "Bush19", för det enda som man ser, det är ju själva "symbolen" över Brushen och dess namn.
Det jag vill, det är att jag vill se hur den ser ut, precis som när man anväder den i själva Photshop. Som tex när man är inne på "Mina Dokumänt", och "Mina bilder". Där man kan höger klicka på själva bilden, för att i sen kunna förhandsgranska bilden med "Visninsprogram för bilder och fax".
För att där sen kunna ta bort sjäva bilden.
Det är det som jag är ute efter, men för Brushes.
Nu blev det mycket. Men jag hoppas att du/ni har en lite bättre humm vad jag är ute efter.