Spontan reaktion, tona ner skuggan samt gör den mindre.
Annars är det väl en helt ok logga som fyller sin funktion, tycker dock att man ska vara sparsam med effekter i denna typen av logga.
8 svar · 502 visningar · startad av symbolism
Tja!
Jag har slutligen bestämt mig för att designa en nya logga, då med ett G och ett e i kombination som står för GurkEän. Jag tyckte att denna blev ganska bra men vad tycker ni? några andra förslag? Jag är väldigt ny inom logo-design så...
(bilden är genomskinlig gif och skuggan blir konstig mot webforumsbakgrunden, annars hade jag lagt den här.)
Spontan reaktion, tona ner skuggan samt gör den mindre.
Annars är det väl en helt ok logga som fyller sin funktion, tycker dock att man ska vara sparsam med effekter i denna typen av logga.
Det blir ingen skugga på e:et på den delen där G:et går över.
tanken var att det inte skulle vara det...
som om de sitter ihop - fast ändå inte eftersom e't inte skuggar....
Tycker du att g:et hellre ska skugga över på e't när det "flätas" in i det så att säga?
förresten vilket program använde du när du designade din SC-logga du skrev om i en tidigare tråd?
hmm... ska kolla hur det blir om jag gör de modifikationer du talade om, phred
Ifall det är meningen att bokstäverna ska sitta ihop så måste de ju vara skuggade båda två.
Jag gör all grafik i Photoshop.
allright
måste dem? :P
alltså det ska se lite - weird ut. Jag venne. Jag tror det blir för mycket om man skuggar båda
iofs kan det ju också se väldigt ologiskt och dumt ut...?
Som det är nu är det en "omöjlig" figur. (Jag tänker på bilder som trappan som aldrig tar slut...) Bokstäverna flätas utan att böjas. Tycker inte om det.
Tycker också att avståndet mellan översta delen av G:et och E:et är för stort.
Men det är helt klart bättre än förra "loggan"! (y)
Tackar!
Jag tycker om den just därför - den e lite provocerande för det logiska tänkandet... nåväl jag tror faktiskt jag har den så ett tag just nu. Tack så mycket alla för era synpunkter - de kommer att påverka designen i ett senare skede. nu ska jag fixa till designen med resten utav sidan så då kommer det väl en ny tråd under "kolla min hemsida" inom nån vecka... det e grejt med ett sånt här forum! man får mycket inspiration
Jag håller med danneSt på sista punkten. den förra loggan var inte ful men lite overkill med allting som var på den... ni kanske den tyckte va ful osså men bla-blah :bla :birp