Tänkte kolla om någon vet eller har en idé om hur man på ett enkelt sätt göra om HTML-kod till en .png eller .jpg ( eller annat bildformat ) ??
Har hittat lite program när jag sökte på Google.. men inget freeware.. och jag har inte lust att betala för något jag bara tänker använda typ en gång.
Och ingen Crack hittar jag heller :(
Har inte sett det här inlägget förut, men kul grej...
genom att lägga till
<style type="text/css">
<!--
body{
font-size:1px;
line-height:1px;}
-->
</style>
och radera alla mellanslag i koden fick jag IE att visa upp denna bild :-) Glömde säga att vid 8px syntes koden, men då räckte det inte med en screenshot...:-)
Har inte sett det här inlägget förut, men kul grej...
genom att lägga till
<style type="text/css">
<!--
body{
font-size:1px;
line-height:1px;}
-->
</style>
och radera alla mellanslag i koden fick jag IE att visa upp denna bild :-) Glömde säga att vid 8px syntes koden, men då räckte det inte med en screenshot...:-)
Ahh smart :D
Fast ville ändå har den i naturlig storlek, så jag fick köra "lite" Copy and Past..
Tyvärr blev storleken på filen alldeles för stor för att ladda upp här..
Ja men visst, det var bara jag som tyckte det var kul att labba...
här har jag lagt upp filen som den ser ut med 8px.
Tog inga hänsyn till att du ville ha den så utsträckt... http://member.webforum.nu/9656/bild.html
Ja men visst, det var bara jag som tyckte det var kul att labba...
här har jag lagt upp filen som den ser ut med 8px.
Tog inga hänsyn till att du ville ha den så utsträckt... http://member.webforum.nu/9656/bild.html
Helt klart ett smart sätt tycker jag iaf du kom på!
Men utifall du skulla sitta på OSX så finns ett smidigt program som heter Paparazzi. Där det bara tar en webadress och två musklick för att få en hel screenshot på sidan. Oavsett hur stor den är.
Men utifall du skulla sitta på OSX så finns ett smidigt program som heter Paparazzi. Där det bara tar en webadress och två musklick för att få en hel screenshot på sidan. Oavsett hur stor den är.
Ahhh var precis det jag letade efter !
Japp sitter i Window och i Linux.. Men jag har ju vänner som använder OSX som jag kan fråga nästa gång.. Tack för tipset.. även om det var lite sent nu :P
Screengrab! is an extension for Firefox that makes it easy to save a web-page as an image. With it, you can save anything that you can see in a browser window - from a small selection, to a complete page. Basically Screengrab! let’s you take what you want from a web-page: the entire scrollable document, just the visible bit, or a draggable selection. Screengrab will even save just the contents of an individual frame.